دومین عکسواره محرم کیش با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار شد

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش بهره گیری از زبان هنر در ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی را از شاخص های مهم دومین عکسواره محرم کیش عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین از کیش : بدریه بحرینی مدیر امور هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد با بیان این که دومین عسکواره محرم کیش در دو بخش "عکاسی و ادبی" با هدف معرفی فرهنگ عاشورایی در این منطقه برگزار شد، گفت: برگزاری دومین عکسواره محرم کیش زمینه ساز حضور هنرمندان برجسته از سراسر کشور با هدف به تصویر کشیدن جلوه های ماندگار مراسم عزاداران عاشورایی در کیش است.

بحرینی در خصوص بخش های مختلف برگزاری دومین عکسواره محرم کیش، اظهار داشت: مرحله نخست دومین عکسواره محرم کیش در بخش عکاسی از ۲۵ خرداد امسال با محوریت مناطق آزاد آغاز شد و با توجه به استقبال گسترده هنرمندان سراسر کشور؛ دومین عکسواره محرم کیش از مناطق آزاد به سطح کشور ارتقاء یافت و به صورت سراسری برگزار شد.

وی در رابطه با ارسال آثار هنرمندان به دبیرخانه دومین عکسواره محرم کیش گفت: ۱۹۰ نفر از عکاسان با ارسال بیش از۱۱۰۰ قطعه عکس و ۵۰ مجموعه عکس در چهار بخش "تک عکس، مجموعه عکس، عکس موبایلی و عکاسان کیش در این عکسواره شرکت کردند.

دومین عکسواره محرم کیش با هدف به تصویر کشیدن حضور مردم و هیئت‌های عزاداری در ماه محرم و ترویج فرهنگ عاشورایی از دریچه دوربین و روایت شعر و داستان برگزار شده است.

داوری آثار بخش عکس را جاسم غضبان پور، مجید نورالله پور و الهه عبداله آبادی انجام دادند. و در پایان داوری مرحله اول ۳۰ نفر در بخش اصلی (عکاسان سراسری و کیش)، ۸ نفر در بخش موبایلی و ۷ نفر در بخش مجموعه عکس به مرحله مسابقه راه پیدا کردند.

لازم به ذکر است معرفی نفرات برتر در مراسم اختتامیه دومین عکسواره محرم کیش، در صورت مساعد بودن شرایط کرونا، پنجم مهر امسال هم زمان با اربعین حسینی در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =