عزاداری محرم با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر حفظ شعائر دینی از سوی هیئت های مذهبی؛ گفت: عزاداری محرم با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران؛  آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دومین اجتماع استانی واعظان، شاعران و مدیران هیئت های مذهبی استان در مصلای قائم‌شهر اظهار داشت: هیاتی‌ها ثابت کنند می‌توان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی محرم را برگزار کرد
وی افزود: امروز ما بخش قابل توجهی از شیرینی حضور در انتخابات و انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی ولایی را مدیون بصیرت و روشنگری‌های این مجالس اقامه عزای حسینی هستیم و این ما را به کارآمدی این هیات ها دلگرم تر می‌کند.
لایینی گفت: هر وقت خروجی هیات های مذهبی ما موجب تقویت جریان انقلاب و ولایت‌مداری و عشق به مقام معظم رهبری شد امیدمان هم بیشتر شد، پس باید قدر این مجالس را بدانیم.
وی بیان کرد: در شرایط کرونایی ما نه تعطیل و نه تحریف هیات ها را می‌پذیریم؛ تشویق به برگزاری مراسم و همچنین رعایت اصول بهداشتی همواره تاکید ما است، البته سال گذشته در ستاد مقابله با کرونا تجدید نظراتی اتفاق افتاد که نمی‌توان به آن برچسب بی‌اعتمادی به مجالس امام حسین (ع) بزنیم.
امام جمعه ساری افزود: باید بچه مذهبی در هر کجا که هست اسوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد نه که فقط در مجالس مذهبی! الان معدل رعایت مردم به ۳۰ درصد رسیده که باید توجهمان را بیشتر کنیم.
وی گفت: هیات ها سلامت اخلاقی اجتماعی بچه‌ های خودشان را واقعا جدی بگیرند، در بحث ازدواج و زاد و ولد نمونه باشند. باید هر هیاتی از اعضای ثابت خودش آماری داشته باشد و به‌دنبال حل و رفع ضایعات و مشکلات باشد.
نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: بصیرت افزایی جلسات نیز بسیار موضوع مهمی است، مجلس سیدالشهدا(ع) باید سرشار از عواطف و احساسات و هم غنی از معارف باشد.
وی افزود: بچه‌های هیات نباید متجاهر و یک بعدی بار بیایند، نه بی‌توجه به مناسک باشند و نه اینکه مناسک گرایی ظاهری داشته باشند، همچنین در نمازهای جماعت و جمعه حضور داشته باشند چرا که امام حسین (ع) برای نماز ارزش زیادی قائل بود، امیدواریم نیروهای هیاتی استشهادی باشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =