توصیه ها به ابراهیم رئیسی از تریبون نماز جمعه؛ از نحوه عزل و نصب ها تا مواضع محکم در برجام و مذاکره با غرب

تسریع در رسیدگی به موضوع گرانی، بیکاری و تولید و توصیه به دولتمردان جدید از موضوعات مهمی بود که در تریبون‌های نمازجمعه به آن اشاره شد.

​به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله اقامه عزای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم،مشکلات زیست محیطی، کمک مسئولان به خسارت دیدگان ناشی از وقوع سیلاب، مذاکره با غرب،  سالروز بمباران اتمی دو شهر ژاپن، روز خبرنگار و...پرداختند.

 مشکلات گیلان به رئیس جمهور جدید منتقل شود

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت اظهار داشت: متاسفانه کارهای زیربنایی در این استان بسیار کم انجام شده و  از لحاظ اقتصاد ، صنعت و زیست محیطی توجه چندانی به گیلان نشده است. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادامه داد: البته من اولویت های استان را به رئیس جمهور منتخب ذکر کرده بودم اما مسئولان این استان نیز باید اولویت های گیلان را معرفی کنند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر گیلان محل تاخت و تاز سیاسیون و همچنین حیاط خلوت بعضی از سیاسیون بوده و مسئولان گیلان باید مشکلات زیاد این استان را به گوش دولت جدید برسانند تا برای رفع آنان چاره ای اندیشیده شود.

امام جمعه رشت همچنین به آغاز بکار شوراهای جدید شهر و روستا نیز اشاره و بیان کرد: شورای رشت نیز باید در بخش های پسماند و ۲ رودخانه این شهر فکر عاجلی داشته باشد تا مشکلات زیست محیطی رشت برطرف شود و همچنین به دنبال دسته بندی و سیاسی بازی نباشند و کارها را برای انتخاب شهرداری جدید، تعطیل نکنند و شهرداران با دستان و چشمان پاک را انتخاب کنند.

توصیه ها به ابراهیم رئیسی از تریبون نماز جمعه؛ از نحوه عزل و نصب ها تا مواضع محکم در برجام و مذاکره با غرب

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار افزود: روز ۱۷ مردادماه به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار نامگذاری شده که من این روز به این قشر زحمتکش تبریک می گویم و امیدوارم که خبرنگاران بیش ار پیش در عرصه اطلاع رسانی کوشا باشند.

آیت الله فلاحتی در انتهای خطبه های این هفته نماز جمعه به در پیش بودن ماه محرم نیز اشاره و اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ماه سوگواری محرم، باید تمامی شهرها را سیاه پوش کنیم و مساجد نیز بازشوند و مردم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در مراسم های عزاداری حضرت امام حسین (ع) شرکت کنند چون عزت ما در سایه عزاداری حضرت امام حسین (ع) است. 

در برجام مواضع محکم داشته باشیم

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با اشاره به اتفاقات رخ داده در هفته گذشته از جمله تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور جدید، بیان کرد: تنفیذ یکی از اصول مترقی قانون اساسی است و یک امر تشریفاتی نیست. اگر رئیس‌جمهور اذن رهبر را نداشته باشد حق حاکمیت ندارد و این تنفیذ از آیه ولایت در قرآن آمده است.

او با بیان اینکه در حکومت اسلامی باید، ولی فقیه بر هر مسئولیت حکومتی تایید بگذارد، عنوان کرد: تنفیذ در واقع تایید ولی‌فقیه از جانب خداست که منجر به مشروعیت رئیس‌جمهور می‌شود.

امام‌ جمعه موقت شیراز با بیان اینکه سخنرانی آقای رئیسی خیلی با صلابت و متین بود و امیدواریم که شرایط را بهبود بخشند، اما کار اجرایی باید با فرصت انجام شود، تصریح کرد: اولویت اول دولت بهبود معیشت باشد، چرا که گرانی پدر مردم را درآورده است.در دولت گذشته با همه چالش‌ها و مشکلاتی که بود، کارهای مثبت هم شده، اما گرانی‌ها بسیار زیاد بوده است.

رضوی اردکانی با بیان اینکه دومین مسئله بیکاری جوانان است که اگر بیکاری حل شود ۷۰ درصد مشکلات فرهنگی حل می‌شود، گفت: از رئیس‌جمهور تقاضا داریم که تیم انتخابی محکم در مقابل فساد و دارای روحیه جهادی تشکیل دهد.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: در زمینه برجام هم راه مشخص است، باید محکم مواضع ایران را بیان کنند. ایران ظرفیت‌های زیادی دارد اگر به خوبی کار شود تحریم هم بی‌اثر می‌شود، باید وزرایی کاردان و علمی و جهادی و پاکدست انتخاب شوند.

عزل و نصب‌ها در دولت جدید با سعه‌صدر صورت بگیرد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۱۵ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: برگزاری مراسم برای اباعبدالله (ع) نباید کمرنگ شود، بلکه باید برگزاری این مراسمات در هر شرایطی و البته  با رعایت دستورات و پروتکل‌های بهداشتی مدنظر قرار بگیرد، محرم پیام انسان‌ساز، حریت‌بخشی، طاغوت‌ستیزی، استکبارستیزی و سلامت برای جامعه دارد.

امام جمعه شهرکرد به تشکیل دولت جدید اشاره و اظهار کرد: این دیدگاه که رئیس جمهور، رئیس همه ملت است، باید در جامعه به‌درستی تبیین شود، بنابراین باید به نظرات همه سلایق سیاسی احترام گذاشته شود و مانند سابق، تنها یک عده میدان‌دار نباشند.

وی اضافه کرد: در عزل و نصب‌های دولت جدید، قدری سعه صدر صورت بگیرد و با همدلی بیشتر، مسئولیت‌ها به افراد سپرده شود.

نکونام یادآور شد: چهارمحال و بختیاری نیازمند وحدت و همدلی است، کشمکش‌ها و اختلافات شخصی و محلی به استان آسیب می‌رساند، بنابراین باید مسئولانی دلسوز برای استان انتخاب شود.

خطیب نمازجمعه شهرکرد ادامه داد: همه می‌دانند دولت منتخب در چه شرایطی زمام امور را به دست گرفته است، بدهی‌های بجای مانده از دولت قبل این شرایط را می‌طلبد که مردم همراهی بیشتری داشته و سطح توقع خود را کم کنند.

وی با بیان اینکه دولت جدید، دولت تحول است، افزود: فسادستیزی و تحول، منافع عده‌ای را برمی‌انگیزد و در نتیجه تحرکات دشمن را به دنبال دارد، رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، به خط شیطانی دشمن و بدخواهان اشاره کردند، مسلما تدابیر حکیمانه دولت، فتنه دشمنان را خنثی می‌کند.

رفع معضل گرانی و بیکاری اولویت اول دولت باشد

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه هیچ چیز بدون تقوا در این عالم مقام رشد و قرب پیدا نمی کند، اظهار داشت: اگر کسی در مسیر حق قدم برندارد و اطاعت خدا نکند، از خدا و از رحمت او دور می شود و وقتی بنده ای از رحمت خدا دور شد، برای او رشد و پیشرفت معنا ندارد.

بنا به گزارش مهر، وی عنوان کرد: برای اینکه در زندگی خود عاقبت بخیر شویم و کارمان سر و سامان بگیرد، باید اطاعت خدا و دوری از معصیت کرده و از وسوسه های شیطانی دور شویم و تقوا پیشه کنیم.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحلیف رئیس جمهور و سخنان رهبری در مراسم تحلیف اظهار داشت: خدا را شاکریم که انتخابات به ثمر رسید و به رغم اینکه هزاران توطئه رسانه ای، معنوی و ... پیش بینی شده بود، انتخابات در کشور ما به خوبی برگزار شد و خداوند متعال به اخلاص مردم، خون شهدا و دعای رهبری توجه کرد و توطئه ها اثرگذار نبود.

خطیب جمعه یزد با آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور جدید تاکید کرد: پیامبر می فرمودند که من از فقر امتم نمی ترسم بلکه چیزی که از آن می ترسم، سوء تدبیر است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز همواره می فرمودند که من از دشمن خارجی نمی ترسم ولی از اختلافات داخلی می ترسم که لازم است همه مسئولان و دولتمردان به این دو گفته نبی مکرم اسلام(ص) و امام راحل توجه داشته باشند و با برنامه پیش بروند زیرا بی برنامگی همه امور را به هم می‌ریزد.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: اگر مسئولان ما، رئیس جمهور و دولتمردان برنامه نداشته باشند، امور کشور پیش نخواهد رفت و لازم است در مسیر خود ضمن توکل به خدا، از نظرات مردم و نخبگان نیز استفاده کنند و در همه امور خود از اهل بیت(ع) استمداد بطلبند و به آنها توسل کنند.

توصیه ها به ابراهیم رئیسی از تریبون نماز جمعه؛ از نحوه عزل و نصب ها تا مواضع محکم در برجام و مذاکره با غرب

وی در مورد ارتباط با خارج از کشور نیز بیان کرد: اتکا به خارج و دل بستن به آنها برای ما فایده نداشته اما موافق قطع رابطه هم نیستیم بنابراین باید کاری انجام شود که هم از دفینه‌های عقلی جوانان کشور خودمان استفاده و مسیر رشد فراهم شود و هم از ارتباطات خارجی برای پیشرفت امور استفاده کنیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که باید سریع انجام شود، مسئله رفع گرانی‌ها، رفع بیکاری و تولید است و برای گرانی ها باید ابتدا منابع را پیدا کرد که یکی از منابع این گرانی ها در مرکز است که حاصل داد و ستدهای کلان است.

وی افزود: یکی از اتفاقاتی که در کشور ما افتاده و سنت شده این است که تولیدکنندگان و صادرکنندگان و واردکنندگان فقط به دنبال سود بیشتر هستند و طمع دارند که این روحیه سبب شده وقتی که کالاها به دست مردم برسد، قیمت ها غیر واقعی باشد و اگر رئیس جمهور بتواند از این اقدامات از سرچشمه جلوگیری کند و سود تعریف شده با کیفیت مشخص تعیین کند، بسیاری از این مشکلات حل می شود و کالاها با قیمت منطقی‌تر به دست مردم می‌رسد.

امام جمعه یزد ادامه داد: رئیس جمهور به واقع باید در این زمینه برنامه ریزی کند و برای حل این معضل برنامه ارائه دهد و به سرعت آن را اجرایی کند.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: باید اقدامی شود که کشاورزی برای کشاورز و تولید برای تولیدگر ارزان تمام شود و اگر در این زمینه ها مدیریت شود، بخش مهمی از معضل گرانی حل شود.

وی در مورد موضوع اشتغال نیز اظهار داشت: امام موسی صدر وقتی به جنوب لبنان رفته بود، وضعیت این منطقه فاجعه آمیز و فلاکت بار بود و وقتی ایشان با این شرایط مواجه شد، به سرعت کارگاه های کوچکی با سرمایه های کم تشکیل داد و آنها را مشغول به کار کرد و با این اقدام شیعیان عزت یافتند و شرایط آنها تغییر کرد.

بدون توجه به جوانان مشکلات کشور حل نمی‌شود/ ضرورت رفع مشکلات اقتصادی مردم

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در نخستین خطبه‌های نماز جمعه خود به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان سمنان همزمان با ظهر آدینه به میزبانی مصلای سمنان ضمن بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه بر جوانان دارند، تاکید کرد: یکی از اقشاری که در راهبردها و نگاه ویژه ایشان در سطح کشور جایگاه خاصی دارد، قشر جوان جامعه است.

وی با بیان اینکه می‌بایست از ظرفیت جوانان در مدیریت کشور بهره گرفت، افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه بر جوانان دارند لذا باید بتوانیم از جوانان در راستای رفع مشکلات استفاده بهینه کنیم که برای این کار مهم ابتدا می‌بایست در میان آنها حضور داشت و مسائل و موارد آنها را شنید و سپس از ظرفیت‌های شأن برای مسائل و مشکلات استان بهره برد.

بنا به گزارش مهر ، امام جمعه سمنان بیان کرد: برای استفاده بیشتر و بهینه از ظرفیت جوانان مستعد استان کمیته‌هایی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان سمنان ایجاد می‌شود تا با تمام اقشار از جوانان تا دیگر صنوف برای رسیدن به نتیجه مطلوب در امور برنامه‌ریزی شود.

مطیعی با بیان اینکه تشریک مساعی، همپوشانی و همدلی و وحدت مسائل مهمی هستند که باید به آنها توجه داشت، گفت: استفاده از ظرفیت‌های استان مانند مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی، نمایندگان مردم در مجلس و مردم برای تشریک مساعی مرتبط با استان و استفاده از مشورت اساتید دانشگاه و نخبگان از جمله اقدامات دیگری است که می‌بایست در سراسر استان سمنان انجام شود.

وی درباره اولویت‌های خود در مسند نمایندگی ولی فقیه در استان سمنان نیز، توضیح داد: عملکرد فراجناحی و فرامنطقه‌ای خواهم داشت به این معنی که تمرکز خودم را در یک منطقه نخواهم گذاشت و تمام استان سمنان از میامی تا ایوان کی تحت پوشش برنامه‌های ما قرار خواهند گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین گفت: عدالت گرایی و توجه به ظرفیت‌های استان سمنان به معنای انجام کارشناسی بر پایه عدالت در اجرای طرح‌های مختلف، از جمله دیگر اقداماتی است که در دوره جدید نمایندگی ولی فقیه در سطح استان سمنان در دستور کار ما قرار خواهد گرفت همچنین سعی می‌شود تا از همه ظرفیت‌ها از هر جناح و گروهی با محوریت ولی فقیه و تعالی و پیشبرد اهداف توسعه استان سمنان، بدون نگاه‌های حزبی و جناحی استفاده کرد.

مطیعی با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهوری نیز، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز مردم ایران اسلامی به خصوص استان سمنان تدین و حضور به موقع در تمام صحنه‌ها است و این امر نشان از بصیرت مردم می‌دهد که مانند همیشه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند لذا بر مسئولان ما است که از بابت قدردانی از این مردم متدین تلاش کنند تا بتوانیم مشکلات را حل شده ببینیم. امروز حل مشکلات مردم به خصوص در زمینه اقتصادی و معیشتی ضرورت دارد و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

سفره مردم را نباید به مذاکره با غرب گره زد 

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی و رعایت سکوت و توجه به قرآن هنگام تلاوت کلام الهی اظهار داشت: سکوت و گوش دادن هنگام تلاوت قرآن واجب است.

وی با اظهار اینکه از شیطان و وسوسه‌های شیطان باید به خداوند پناه برد، داشتن تقوای الهی را برای رستگاری و قرب الهی ضروری دانست.

به گزارش مهر،نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با اشاره به درپیش بودن ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان اظهار داشت: محرم ماه امام حسین (ع) است و باید متناسب با شرایط کرونایی، اقامه عزای حسینی را داشته باشیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر دستورالعمل‌های بهداشتی در برپایی مراسم‌های ماه محرم یادآور شد: سلامت برای همه ما اصل اول خواهد بود و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نوعی خودکشی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشاره واضافه کرد: در این مراسم مقام معظم رهبری هشدار داده‌اند که دوران هشت ساله قبلی تجربه خوبی برای ملت ایران است که بدانند مسیر اعتماد به غرب برای رفع تحریم‌ها جواب نمی‌دهد اما نه تنها برداشته نشد بلکه صدها تحریم دیگر افزوده شده است و این تجربه نشان داد که غرب قابل اعتماد نیست و باید به امکانات و جوانان خود برای ساختن کشور تکیه کنیم.

امام جمعه ساری یادآور شد: حجت الاسلام رئیسی از صحبت‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری استفاده خوبی کرده‌اند و ضمن توجه به مبارزه با فساد و توسعه عدالتخواهی اعتقاد دارد سفره مردم را به مذاکره گره نمی زنیم و برای ساختن کشور به بیگانگان اعتماد نخواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با اشاره به سالروز بمباران اتمی دو شهر ژاپن یادآور شد: در این حادثه صدها هزار انسان فوت کردند.

وی با گرامیداشت روز خبرنگار و روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع و شهید صارمی ها به وسیله داعشی ها و تروریست‌های آمریکا ساخته شهید شدند و نشان می‌دهد بزرگترین نقض کننده حقوق بشر آمریکا و ایادی آن است و دنیا بداند سیاست‌های استکبار جهانی سیاست‌های ضد حقوق بشری است.

حل مشکلات معیشتی و اقتصادی اولویت کاری دولت سیزدهم است
 

حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم در مورد روی کار آمدن دولت سیزدهم و مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور جدید، اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «سنت تنفیذ که مبتنی بر قانون اساسی و رسم ماندگار امام راحل (ره) است نشان عقلانیت و حاکمیت آرامش در کشور و موجب ایجاد نشاط و امید و فرصت درس گرفتن و عبرت آموزی از دولت‌های گذشته است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد شخصیت آیت الله رئیسی و اشاره به شعار مردمی بودن ایشان و سابقه عملی آن، افزود: مردمی بودن و حضور در میان مردم از نقاط قوت دولت جدید است که باید در عمل هم محقق شود و علاوه بر در کنار مردم بودن از ظرفیت نخبگان در جهت تحقق شعارهای انقلاب اسلامی به ویژه رسیدگی به محرومان و مستضعفان استفاده شود.

حجت الاسلام باقری برگزاری مراسم تحلیف در حضور نمایندگان مردم و مهمانان مختلف داخلی و خارجی را نشانه شکوه و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مورد ایجاد شفافیت و مبارزه برای خشکاندن ریشه‌های فساد، گفت: این برنامه و این روحیه نشان دهنده آن است که عزم جدی برای مبارزه با فساد در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، ایجاد ارتباط سازنده و گسترده با کشورهای جهان به خصوص کشورهای منطقه و همسایه و رفع تحریم‌ها بر اساس طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی کارآمد از مهمترین برنامه‌های اساسی دولت جدید است که با همکاری و همراهی همه قوا محقق خواهد شد.

امام جمعه اسالم در خصوص طرح موسم به «صیانت از فضای مجازی» نیز با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای بدون اطلاع دقیق از روند این مسئله چنان فضایی را در جامعه القا کرده اند که گویا قرار است ارتباط ما با دنیا قطع و شبکه‌های اجتماعی بزرگی فیلتر و مسدود شوند، اضافه کرد: بررسی طرح صیانت از فضای مجازی به معنای پایان اینترنت و انسداد ارتباط با دنیا نیست.

وی با بیان اینکه بررسی این طرح در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی، یعنی بررسی در کمیسیون مورد تصویب مجلس قرار گرفته است، افزود: یقیناً بررسی چنین طرح مهمی نیازمند تشکیل کارگروه‌های تخصصی در سطح نخبگان و فعالان فضای مجازی از همه سطوح و اقشار است.

باقری با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس در طرح کردن قوانین پیشنهادی باید موقعیت زمانی و مختصات اجتماعی را نیز در نظر بگیرند، گفت: امروز مشکل اصلی مردم و جامعه مسئله اقتصاد و معیشت است. مجلس در ابتدای تشکیل دولت جدید به بررسی مشکلات اقتصادی و صیانت از سفره مردم بپردازند.

امام جمعه اسالم با اشاره به اوج گیری موج پنجم ویروس کرونا و آمار بالای تلفات آن ضمن قدردانی از کادر درمان از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی و به خصوص جلوگیری از برگزاری جشن‌های شلوغ و پر ازدحام عروسی که هیچ گونه نکته بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود مانع انتشار این ویروس شوند.

 دولت سیزدهم کابینه‌ای مؤمن و خدمتگزار تشکیل دهد

 آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در مصلی بقیه‌الاعظم کاشان ضمن اشاره به حلول ماه محرم اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته شود تا دست آویزی برای دشمنان قرار داده نشود.

بنا به گزارش تسنیم، امام جمعه کاشان با بیان اینکه دشمنان هیچ گاه تحریم‌ها را برنداشت و هیچ‌گاه بر نمی‌دارد، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند هر زمانی که کارها را منوط به اقدامات غرب کردیم ضرر کردیم و هر زمان که به خود و ظرفیت‌های داخلی وابسته دانستیم موفق بودیم و پیشرفت کردیم.

توصیه ها به ابراهیم رئیسی از تریبون نماز جمعه؛ از نحوه عزل و نصب ها تا مواضع محکم در برجام و مذاکره با غرب

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حالی کار را آغاز کرد که ۱۱ توصیف از سوی رهبر معظم انقلاب نصیب رئیس دولت سیزدهم شد، گفت: این ویژگی‌ها اگرچه موجب افتخار دولت سیزدهم می‌تواند باشد اما از سوی دیگر مسئولیت‌آور است و بر همین اساس انتظار می‌رود در راستای حل مشکلات مردم به سرعت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

سلیمانی با بیان اینکه دولت جدید دو موعد کوتاه مدت و بلند مدت برای برنامه‌ها و امورات در نظر بگیرد، تصریح کرد: در دوره کوتاه مدت که می‌تواند تا پایان سال باشد مسائلی نظیر آب، برق، واکسیناسیون و مشکلات اساسی مردم مد نظر قرار داده و در راستای رفع مشکلات مربوط به آن برنامه ریزی کند.

وی ضمن تأکید بر برنامه‌ریزی بلندمدت در راستای توسعه همه جانبه کشور تأکید کرد: لازم است ریاست جمهوری از مجاری رسمی ارتباط برقرار شود و در ارتباط با مشکلات و دستاوردها صادقانه با مردم صحبت شود و با آنان این موضوعات در میان گذاشته شود چراکه محور مردم هستند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اکر ارتباط ما با مردم ضعیف شود قدرت نیز به همان میزان کاهش پیدا می کند، افزود: از امتیازات آیت الله رئیسی مردمی بودن است و بر همین اساس باید این موضوع حفظ شود و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که دولت هرچه سریعتر تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مردمی بودن به معنی فاصله گرفتن از نخبگان نیست، ابراز داشت: باید کابینه‌ای مؤمن و خدمتگزار تشکیل شود و از نخبگان استفاده حداکثری شود و از روحیه مدیریت جهادی برخوردار باشند تا مشکلات و مسائل مردم با قدرت پیگیری و تمام تلاش خود را برای رفع آن به کار بگیرند.

سلیمانی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید اعتمادسازی را در دستور کار قرار دهند، گفت: اعتمادسازی در بطن جامعه یکی از مهمترین اقدامات دولت است و از این سو دولت لازم است که از حواشی دوری کند و از این طریق و با افزایش اعتماد دشمنان مأیوس و سرخورده شوند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542508

برچسب‌ها