کرونا گریبان فیلم‌های جکی چان را هم گرفت

مهر نوشت: جشنواره فیلم پکن و هفته فیلم‌های جکی چان به دلیل شیوع کرونا در حالی به تعویق افتاده که چین از اکران یک فیلم پرمخاطب و محبوب هم ممانعت کرده است.

اکران فیلم محبوب «نبرد در دریاچه چانگجین» که مردم مدت‌ها در انتظار اکرانش بودند در حالی با تاخیر روبه‌رو شده که جشنواره فیلم پکن نیز معلوم نیست چه زمانی برپا می‌شود.

مشاهده مواردی از ویروس کرونا در چین موجب شده تا این برنامه‌ها به زمان نامعلومی منتقل شوند.

فیلم حماسی درباره جنگ کره به نام «نبرد در دریاچه چانگجین» ساخته چن کایگه، هارک تسویی و دانته لام قرار بود ۱۲ اگوست (۲۱ مرداد) راهی سینماها شود.

به تعویق انداختن فیلم‌های پرفروش در گیشه سینماها به معنی تضعیف فروش تابستانی است و این در حالی است که تا اینجای سال مجموع فروش سینماهای چین برابر ۴.۶۵ میلیارد دلار بود که ۱۷ درصد از سال ۲۰۱۹ و شروع پاندمی کمتر است.

اکنون سال‌هاست که چین بخشی از جولای و آگوست را تنها به فیلم‌های چینی اختصاص می‌دهد و امسال نیز به مناسبت صدمین سال تاسیس حزب کمونیست چین، فیلم‌های تبلیغاتی متعددی برای این بازه انتخاب شده بود.

در همین حال روز پنج‌شنبه اعلام شد یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پکن و ششمین دوره هفته بین‌المللی فیلم‌های اکشن جکی چان نیز به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است.

جشنواره پکن معمولاً در آوریل برگزار می‌شد اما امسال به نیمه ماه آگوست منتقل شده بود و قرار بود از ۱۴ تا ۲۱ آگوست (۲۳ تا ۳۰ مرداد) برگزار شود.

جشنواره جکی چان هم قرار بود از ۶ تا ۸ آگوست (۱۵ تا ۱۷ مرداد) در داتونگ برگزار شود. این جشنواره ۲۰ روز پیش اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره را که دربرگیرنده بهترین صحنه‌های کونگ فو بود، برای نمایش اعلام کرده بود.

به تازگی گونه دلتای ویروس کرونا در چین نیز مشاهده شده و شیوع آن از نانجینگ در استان جیانگ سو شروع شده و به ۱۵ استان و شهر از جمله پکن سرایت کرده است.

میزان شیوع کرونا در چین در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر اندک است اما باز هم به صنعت سینمای چین لطمه می‌زند.

پنج‌شنبه با انتشار این خبر اداره فیلم چین با انتشار اطلاعیه از سینماهای سرزمین اصلی چین خواست تا اقدامات پیشگیرانه را به دقت اجرا کنند و سینماها در مناطق خطر بالای شیوع تعطیل شوند و در مناطق کم‌خطر نیز سینماها با ظرفیت ۷۵ درصد به فعالیت بپردازند.

روز جمعه کمیسیون ملی بهداشت چین ۱۲۴ مورد ابتلای جدید را تایید کرد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =