تحویل ۲۱ میلیون دوز واکسن تا کنون به وزارت بهداشت/ ۴۲۰ شهرستان در تب کرونا می‌سوزد

نقشه کرونایی ایران امروز تغییر کرد و ۴۲۰ شهرستان کشورمان دچار وضعیت قرمز تیره، قرمز و نارنجی کرونا شد. در عین حال خبرهای خوبی از واکسیناسیون عمومی در کشور منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز اخباری درباره عبور پیک پنجم کرونا از قله پیک چهارم (قبلی) منتشر شد که در بین این همه خبر ناخوشایند، باز هم کام مخاطبان را تلخ کرد. امروز روابط عمومی وزارت بهداشت، اعلام کرد تا کنون ۱۲ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۸۲۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۷ هزار و ۹۸۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۱۰ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند. از دیروز تا امروز ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶ هزار و ۴۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰۵ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۵۱۵ هزار و ۲۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

عبور از قله پیک چهارم کرونا موضوعی است که مورد تاکید سخنگوی وزارت بهداشت نیز قرار گرفت. در این رابطه سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور در هفته دوم مرداد ماه همچنان ادامه دارد و این روند از قله خیز چهارم نیز بیشتر شده است.

 سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور، با بیان اینکه  روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور در هفته دوم مرداد ماه همچنان ادامه دارد و این روند از قله خیز چهارم نیز بیشتر شده است، گفت: در هفته دوم مرداد ماه همچنان شاهد روند افزایشی بیماران بستری کووید ۱۹ در کشور هستیم.

وی افزود: روند بیماران سرپایی با تست مثبت کرونا نیز همچنان افزایشی است و به بیشترین میزان از ابتدای شیوع اپیدمی کووید ۱۹ تاکنون رسیده است.

لاری ادامه داد: در هفته اخیر ۲۶ هزار و ۸۵۱ بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند و همچنین موارد سرپایی با تست مثبت کرونا در هفته اخیر ۲۰۵ هزار و ۲۹۴ نفر بوده است.

واقعیت این است که امروز ماسک نقشه کرونایی ایران را به روز کرد و نشان می دهد تقریبا تمام شهرستانهای کشور دچار وضعیت قرمز شده است. هیچ شهرستانی آبی نیست و تعداد شهرستانهای نارنجی و زرد بسیار اندک است. کندی واکسیناسیون، سرایت پذیری فوق العاده زیاد کرونای دلتا و عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم باعث وضعیت اینچنینی است.

همچنین پزشکان متخصص هشدار داده اند هر نشانه ای از بیماری سرماخوردگی به معنی ابتلا به ویروس کروناست. در این رابطه یک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: دلتا یک ویروس عجیب و غریب است و هرکس ادعای سرما خوردگی کند، به او اعلام می کنیم حتما باید آزمایش دهد.

مسعود مردانی در پاسخ به چرایی بی توجهی مسوولان نسبت به شمار بالای قربانیانِ کرونا اظهار کرد: دنیا با معضلی جدید رو به رو است و منابع سازمان جهانی بهداشت از یک پاندمی جدید صحبت کرده است.

تحویل ۲۱ میلیون دوز واکسن تا کنون به وزارت بهداشت/ ۴۲۰ شهرستان در تب کرونا می‌سوزد

وی افزود: هم اینک پاندمی کرونا رنگ و بوی اصلی خود را از دست داده و پاندمی «دلتا» ایجاد شده کشوری در دنیا نیست که از آسیبِ آن در امان نباشد. بسیاری واکسن ها نیز از «دلتا» مصونیت ندارند و بیمارانی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند نیز مصون نیستند.

وی با بیان اینکه «دلتا» معادلات را کاملا در دنیا برهم ریخته است، تصریح کرد: این تعداد از بیمار و موارد جدید کرونا در هیچ یک از پیک های ۵گانه شاهد نبودیم. این واقعه استثنایی است و مخصوصِ ما نیست. ایتالیا دو ماه پیش اعلام کرد درها را به روی توریست باز کرده است ولی یکباره متوجه شدند موارد ابتلا به ۱۹ رسیده و امروز مجددا محدودیت ها را از سرگرفته است. چین که سرزمینی امن بود، امروز درگیر «دلتا» شده است.

همچنین دکتر یونسیان اپیدمیولوژیست در صحبت با خبر ۸ صبح شبکه یک گفت: واکسیناسیون در افراد سالمند باعث مصونیت این گروه شده و جوانان به دلیل واکسینه نشدن بیشتر درگیر بیماری می‌شوند. به همین دلیل است پزشکان پیش بینی کرده اند اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، کشته‌های کرونا به بیش از ۸۰۰ نفر می‌رسد.

امروز همچنین رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه برای تغییر این وضعیت نیازمند اقدام جهادی و جهشی هستیم، تاکید کرد: کار مسولان اجرایی کشور فقط توصیه نیست و باید ضمانت اجرای مناسب هم برای تصمیمات اتخاذ شده درنظر گرفته شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید از انفعال در نحوه مقابله با کرونا خارج شویم و رویکردهای فعالانه اتخاذ شود، تصریح کرد: ضروری است که سازوکارهای متناسب برای بسیج نیروهای داوطلب و نهادهای مردمی طراحی شود.

 رئیسی با اشاره به ضرورت دریافت پیشنهادات تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی و تجربیات عملی دستگاه های اجرایی سراسر کشور برای نهایی کردن طرح تحول در مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی و استانداری‌های سراسر کشور هرچه زودتر تجارب یک سال و نیم اخیر در مقابله با کرونا، موانع پیش رو و پیشنهادات تحولی خود را به وزارت بهداشت و وزارت کشور ارسال نمایند.

تحویل ۲۱ میلیون دوز واکسن تا کنون به وزارت بهداشت/ ۴۲۰ شهرستان در تب کرونا می‌سوزد

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا با استفاده از تجربیات یک سال و نیم اخیر کشور در کمیته ویژه ای تدوین و هفته آتی در دستور کار جلسه ستاد ملی قرار خواهد گرفت.

اخبار دیگری حاکی از این است که بیش از ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت شده است. بر اساس آمار تفکیکی واکسیناسیون کرونا در کشور از ابتدای برنامه واکسیناسیون تا صبح امروز اسپوتنیک نوبت اول: ۴۳۶۱۳۶، اسپوتنیک نوبت دوم: ۳۵۶۶۰۷،  سینوفارم نوبت اول: ۸۳۵۲۶۸۴، سینوفارم نوبت دوم: ۱۹۹۶۴۵۰، بهارات نوبت اول: ۵۹۰۸۷و بهارات نوبت دوم: ۵۳۹۶۰ است.

آسترازنکا نوبت اول: ۲۲۷۵۲۸۱، آسترازنکا نوبت دوم: ۵۹۰۶۵۴، برکت نوبت اول: ۱۰۰۲۶۴۱ و برکت نوبت دوم: ۱۰۳۱۰ به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

درباره واکسیناسیون عمومی اصناف، امروز خبرهای خوبی درباره واکسینه شدن کارکنان صنعت خودروسازی، به همراه خبر صدور دستور وزیر بهداشت برای واکسینه کردن ساکنان جزایر ایرانی خلیج فارس و همچنین شکسته شدن رکورد واکسیناسیون در برخی استانها منتشر شد.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =