۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۳

روزنامه جام جم نوشت:

 2 پزشک قلابی که با همدستی یک جاعل حرفه‌ای برای مشمولان سربازی، برگه‌های معافیت پزشکی جعلی صادر می‌کردند، دستگیر شدند. 
 روزهای پایانی اردیبهشت امسال مردی جوان برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی به سازمان نظام وظیفه شهرستان شهریار رفت که ماموران به برگه گواهی معافیت پزشکی او مشکوک شدند. با استعلام از بیمارستان شهر معلوم شد این گواهی جعلی است. به این ترتیب، پرونده‌ای در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای شهریار تشکیل و با آغاز تحقیقات از مرد جوان مشخص شد مردی که خود را پزشک بیمارستان معرفی می‌کرده، او را فریب داده و با دریافت 4 میلیون تومان از وی، یک برگه معافیت پزشکی جعلی ـ که گمان می‌برده واقعی است ـ در اختیارش قرار داده است.در ادامه تحقیقات، مرد دیگری که در دام پزشک قلابی گرفتار شده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.
پزشک قلابی نیز تحت تعقیب قرار گرفت و روزهای پایانی هفته گذشته در جنوب شهر دستگیر شد. متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: من و دوستم، وحید چندی پیش با یک جاعل حرفه‌ای آشنا شدیم. ما 2 نفر با جعل عنوان پزشک یکی از بیمارستان‌ها، افرادی را که کارت پایان خدمت سربازی نداشتند، شناسایی کرده و به دام می‌انداختیم. از متقاضیان مدارک هویتی و پول ـ از 4 تا 8 میلیون تومان ـ دریافت می‌کردیم و در اختیار جاعل اصلی قرار می‌دادیم. او نیز پس از چند روز برگه‌های گواهی معافیت پزشکی جعلی را ـ که ادعا می‌کرد واقعی است ـ به ما می‌داد تا به مشتریان تحویل دهیم. مشتریان را از میان افرادی که به سازمان نظام وظیفه یا مراکز کمیسیون پزشکی می‌آمدند، شناسایی می‌کردیم.
در پی اعتراف متهم، دیگر پزشک قلابی نیز تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. این متهم به همدستی با دیگر مرد بازداشت شده و جاعل فراری اعتراف کرد. در تحقیق از این دو پزشک قلابی مشخص شد، آنها به کمک جاعل حرفه‌ای به شیوه‌هایی مشابه از مشمولان سربازی در اسلامشهر و تهران نیز کلاهبرداری کرده‌اند که با تحقیقات بعدی فرد جاعل در زندان شناسایی شد.

 /5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =