خط و نشان قاطع ایران برای دشمنان در خلیج فارس و دریای عمان

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از آمادگی سامانه‌های راداری و موشکی پدافند هوایی در دهانه خلیج فارس و دریای عمان خبرداد.

 امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بازدید و ارزیابی از سامانه‌های راداری و موشکی مستقر در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور، گفت: آماده به کار بودن سامانه‌های راداری و موشکی پدافند هوایی در دهانه خلیج فارس و دریای عمان کاملا ملموس است و امروز نیروی پدافند در تمامی یگان‌های پدافندی بویژه منطقه پدافند هوایی جنوب شرق از صیانت هوایی به سیادت هوایی رسیده است.

وی با بیان این که امروز پدافند هوایی در تمامی مناطق و گروه‌های پدافندی کشور عزیزمان از صیانت هوایی به سیادت هوایی در منطقه رسیده است، افزود: با وجود اعمال انواع تحریم‌ها و محدودیت ها، پیشرفت نیروی پدافند در حوزه‌ی طراحی و ساخت انواع سامانه‌های راداری و موشکی به روز بیش از پیش تقویت خواهد شد و قطعا این صلابت و اقتدار پایانی نخواهد داشت.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بازدید از مرکز عملیات منطقه‌ای خلیج فارس (SOC) (که مسئولیت شناسایی و هدایت پروازهای منطقه، رهگیری اهداف و تصمیم گیری در رابطه با آن‌ها را بر عهده دارد)، اظهار کرد: امنیت خلیج همیشه فارس و دریای عمان توسط ایران و کشورهای همسایه تأمین می‌شود و پدافند هوایی ارتش امروز این توانمندی را دارد که با هر شیطنتی که حاکی از برهم زدن این امنیت باشد به صورت قاطع و محکم مقابله و برخورد نماید.

گفتنی است؛ امیر سرتیپ صباحی فرد در این بازدید با تاکید بر آماده به کار بودن سامانه سلاح‌های موشکی و چشمان بینای پدافند در دهانه خلیج فارس بخشی از سامانه‌های راداری و موشکی بویژه سایت رادار فتح ۱۴را مورد ارزیابی فنی و عملیاتی قرار داد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544534

برچسب‌ها