علی داوودی، علی جباری و هزار و یک سوال بی جواب!

این روزها ماجرای پرداخت پاداش وزنه بردار المپیکی کشورمان و مربیان بار دیگر باعث شده تا نگاه ها به سمت فدراسیون وزنه برداری و عملکرد پر از ابهامش بچرخد.

امیررضا احمدی؛ با خاموش شدن مشعل المپیک و بازگشت ورزشکاران به کشور، فدراسیون های مختلف به سراغ ورزشکارهای خود می روند تا از آن ها به نحوی شایسته تقدیر کنند. در این میان اما فدراسیون وزنه برداری با اقدامات منحصر به خودش بار دیگر نگاه ها را به سمت خود جلب کرده. اگر عملکرد ضعیف و انتقاد برانگیز این فدراسیون که همیشه جزو رشته های پر مدال بوده را فاکتور بگیریم و از تصمیمات اشتباهی که باعث شد سبد مدال های این رشته در توکیو فقط یک نقره را به خود ببیند، چشم پوشی کنیم، این روزها ماجرای پرداخت پاداش علی داوودی تنها مدال آور وزنه برداری در توکیو و البته مربیانی همچون علی جباری که تا آخرین روزها در اردو زحمت کشیدند و  در کمال تعجب قلم قرمز روی اسمش کشید شد، بار دیگر نقل محافل شده.

فدراسیون و پاداش داوودی؛ پاداش می دهید یا توهین می کنید؟

علی داوودی در توکیو کاری کرد کارستان؛ او با اینکه تنها 22 سال سن دارد در ابتدای مسیر، توانست در آوردگاهی بزرگ همچون المپیک مدال نقره را به سینه بزند. هرچند به عقیده کارشناسان داوودی می توانست عملکرد بهتری هم داشته باشد و رکوردهایش را بهبود ببخشد اما به هر حال او موفق شد مدال نقره المپیک را به دست بیاورد. مدالی که نوید روزهای خوب در فوق سنگین برای وزنه برداری کشورمان را می دهد و ما را امیدوار می کند به ظهور هرکول جدید کشورمان در سنگین وزن. اما حالا که فصل اهدای پاداش و تجلیل از این قهرمان خوش آتیه رسیده، گویا فدراسیون قصد دارد با رقمی ناچیز در حدود 50 تا 60 میلیون تومان به نایب قهرمان المپیک بدهد که بیشتر از آنکه نشانه تجلیل و قدردانی باشد رگه هایی از توهین را در دل دارد. همین چند روز پیش بود که فدراسیون کشتی به طلایی کاروانش مبلغ یک میلیارد و به بقیه مدال آورانش رقمی حدود دویست میلیون پاداش داد و قبل از آن هم پاداشی را به یورو برای تجلیل از مدال آورانش پرداخت کرده بود. اما فدراسیون وزنه برداری حاضر نیست پاداشی در خور شان برای تنها مدال آور کاروانش بگیرد. مدالی که باعث شد مسئولان این فدراسیون ناکامی خود را هم پشت آن پنهان کنند.

 علی داوودی، علی جباری و هزار و یک سوال بی جواب!

قانون عجیب اهدای پاداش 

بر اساس قانون عجیبی که بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها برقرار است، پاداش های ورزشکاران و مربیان به حساب فدراسیون واریز می شود و پس از آن مدیران فدراسیون آن پاداش ها را به دست افراد می رسانند. قانونی عجیب که در هیچ جا مرسوم نیست و این شائبه را به وجود می آورد که ممکن است مدیران در این بین سلیقه ای عمل کنند و به زحمتکشان واقعی پاداشی ندهند یا این پاداش را کمتر تخصیص بدهند اما در مقابل به برخی افراد که پای ثابت همه سفر ها هستند و عملا هیچ سودی به حال تیم های ورزشی و ورزش ندارند، سهمی از این پاداش ها برسد. در این سال ها هم کم نبوده اند افرادی که نامشان در لیست سفرهای مختلف تیم های ملی دیده شده اما هیچ منفعتی به حال ورزشکاران نداشته اند و حق مربیان و زحمتکشان واقعی را به جیب زده اند.

علی داوودی، علی جباری و هزار و یک سوال بی جواب!

 

 پاداش علی جباری پرداخت شده؛ اگر شده فدراسیون آن را رسانه ای کند؟

درست مدتی قبل از اعزام تیم ملی وزنه برداری به سرزمین آفتاب تابان بود که خبر رسید علی جباری، مربی زحمت کش تیم ملی که روزهای زیادی را در اردوی تیم ملی به شب رسانده بود و بر گردن تیم حق داشت، از مربی گری کنار گذاشته شده و قرار نیست به توکیو برود. خبری که بار دیگر ماجرای پایمال شدن حقوق افراد در فدراسیون وزنه برداری را به ذهن آورد. در این سال ها از بحث اعزام ورزشکاران و نفرات مختلف تا حقوق مربیان همیشه صحبت های مختلفی مطرح شده اما صدای فریاد منتقدان به گوش کسی نمی رسد چون گوشی برای شنیدن وجود ندارد. حالا به نظر می رسد خبری از پاداش جباری که مدت زیادی را در اردو بوده و باید سهمی از پاداش هایی که در نظر گرفته شده باشد، نیست. (اگر پرداخت شده فدراسیون توضیحات تکمیلی را بدهد و آن را رسانه ای ای کند) هرچند بر اساس روال کار مربیان هم حدود 70 درصد از پاداش ورزشکاران را می گیرند و گاهی اوقات پاداش آن ها با ورزشکاران برابری می کند. باید دید رویکرد فدراسیون در قبال پاداش های هرچند اندک و ناچیزی که برای ورزشکاران و مربیان در نظر گرفته شده چیست و آیا حق جباری به او داده می شود یا باز هم قرار است اتفاقات دیگری بیفتد که انتهایش دلخوری های همیشگی را به همراه داشته است!

پربیننده ترین اخبار سرویس ورزشی:

ناراحتی مجیدی از برکناری برادرش

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1548212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    1 0
    حق وزنه بردارو بدید