واشنگتن‌تایمز: بایدن در مقابل طالبان سر تعظیم فرود آورد

ایرنا نوشت:روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: جو بایدن که با چالش احیای رهبری متزلزل و شکننده خود در داخل و خارج از کشور مواجه است به درخواست متحدانش و قانونگذاران آمریکایی برای تمدید ضرب الاجل خروج از افغانستان پاسخ منفی داد؛ اقدامی که وی را متهم کرده در برابر طالبان سرتعظیم فرود آورده است.

این روزنامه آمریکایی افزود طالبان در ارائه درخواست های تازه ای از آمریکا برای خروج از افغانستان جسورتر شده است.

بایدن به سران کشورهای گروه هفت در نشست مجازی این گروه گفت مهلت ماموریت انتقال هوایی اتباع غربی و افغان ها و خروج سربازان آمریکایی از افغانستان را از تاریخ تعیین شده در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) تمدید نخواهد کرد.

وی از پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) خواسته است در صورت بروز و مواجهه با عملیات خطرناک در کابل همچون حمله از سوی داعش و دیگر گروه های تندرو، طرح جایگزینی (موسوم به طرح B) را ترسیم کند.

در شرایطی که دولت آمریکا نتوانسته آمار دقیقی از آمریکایی ها را ارائه دهد که هنوز در کابل بسر می برند، جمهوریخواهان بایدن را به تسلیم شدن در مقابل طالبان متهم  می کنند. رهبران طالبان گفته اند که خط قرمز آنها تخطی آمریکا از خارج شدن بعد از ۳۱ آگوست است.

در نشستی محرمانه نیز قانونگذاران دموکرات دولت بایدن را تحت فشار قرار دادند تا این مهلت را تمدید کند. آنها گفتند ماموریت خارج کردن همه آمریکایی ها نباید متاثر از ضرب الاجل هایی باشد که به صورت دلبخواهی تعیین شده اند.

آدام شیف رئیس کمیته دائمی منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در امور امنیتی نیز گفته که «بسیار بعید» است که دولت آمریکا بتواند طبق ضرب الاجل تعیین شده در دولت بایدن این ماموریت را به پایان برساند.

طالبان که دسترسی به فرودگاه کابل را تحت کنترل دارد گفته ست که به هیچ افغانی اجازه خروج از کشور را نخواهد داد. این تصمیم نگرانی هایی را برای مترجمان زن و مرد که با ارتش آمریکا همکاری دارند ایجاد کرده است.

با قرار گرفتن بحران افغانستان در صدر پوشش خبری، محبوبیت شغلی بایدن نیز روند رو به نزولی را در پیش گرفته است.

نظرسنجی روز سه شنبه دانشگاه سافولک و یو اس ای تودی نشان داد که ۴۱ درصد از رای دهندگان عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را قبول دارند و این در حالیست که اکثریت (۵۵ درصد) مخالف عملکرد او هستند.

همچنین نظرسنجی دانشگاه نیوهمشایر نیز که روز سه شنبه منتشر شده نشان می دهد محبوبیت شغلی بایدن در یک ماه کاهشی ۶ درصدی داشته و به ۴۴ درصد  رسیده است و ۷۰ درصد رای دهندگان رئیس جمهور را «بسیار» یا  «تاحدی» در سلطه طالبان بر افغانستان مقصر می دانند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1548453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =