توضیحات محمد بنا درباره پیام خصوصی رهبر معظم انقلاب

سرمربی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی می‌گوید توقعات بالا رفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد بنا قراردادش را با تیم ملی کشتی فرنگی تمدید کرد. حالا قرار است او و تیمش عازم رقابت های جام جهانی نروژ شوند. بنا در کنفرانس مطبوعاتی خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. خلاصه ای از حرف های او را در زیر می خوانید:

*من باید درباره المپیک و عدم نتیجه برخی از اوزان پاسخگو باشم. نباید به 15 سال قبل برگردیم. آن مسائل دیگر گذشته است.

*المپیک گذشته و حرفهایش را من خورده ام.

*درباره انتخاب نفرات نروژ باید بگویم صد درصد عدالت رعایت شده است. می توانید این را بپرسید.

کرونا اگر نبود و قرار بود به سطح کشور نگاه کنیم طبعا مسابقات قهرمانی کشور داشتیم اما در این 2 سال و نیم که آمدیم 2 مسابقه جام تختی برگزار کردیم. از دل جام تختی اول یکسری برای نور سلطان آمدند. بعد انتخابی مسابقات المپیک شروع شد تا رسیدیم به مسابقات جهانی نروژ.

*علی گرایی در ۷۷ کیلوگرم بهترین ماست و غیر از او پشتام را داریم. حالا همه می‌گویند گرایی باید طلا می‌گرفت بله من هم همین را می‌گویم. پشتام در قهرمانی آسیا اول شد تشخیص دادیم چون در وزن ۸۲ کیلوگرم ضعف داریم از پشتام در این وزن استفاده کنیم.

*در ۹۷ کیلوگرم ساروی در المپیک مدال گرفته و کشتی رو در رو بالی را برده بنابراین او بهترین این وزن است. اگر فلاح ادعای انتخابی داشت بالی جلوتر است، از طرفی ساروی ثابت شده است.

*در سنگین وزن اگر میرزازاده آن طرف جدول بود قطعا فینالیست می‌شد. ما هنوز به آن توان نرسیدیم که سنگین وزن‌های ما از کایالپ عبور کنند. از طرفی ما در این وزن علی اکبر یوسفی را نمی‌خواهیم از دست بدهیم که مچ پایش هم آسیب دیده است. برای من عزت کشورم از همه چیز مهمتر است.

*نجاتی از ۱۵ روز قبل از اعزام غدد لنفاوی اش عفونت کرد. ضعف نجاتی در این باره بود نه که غذا نخورد. هر کسی در زمان وزن کم کردن در حالت های مختلف است و نجاتی به بو حساس بود. من به دکتر ساسان گفتم سعی کند نجاتی ریکاوری کند، حتی برایش برنج کته گرفتم.

*یک زمانی ما ۳ مدال گرفتیم و قهرمان شدیم، برخی می‌گفتند مگر المپیک سکو دارد؟ برخی قبل از المپیک مصاحبه می‌کردند می‌گفتند این تیم مثل لندن است، چرا لندن؟ چرا مثل المپیک پکن نیست؟ من تا وقتی هستم انجام وظیفه می‌کنم.

*ما محکوم به نتیجه هستیم. ما خیلی ریز در حال تغییر هستیم. من هر دفعه المپیک می‌روم باید تنم بلرزد این در حالی است که ۸ ماه به خاطر کرونا همه چیز تعطیل بود. چرا به پنجمی المپیک نگاه نمی‌کنید؟ خیلی پرتوقع شدید، مگر پنجم المپیک بد است؟ عملکرد فرنگی را به من نسبت ندهید که هر کسی می آید بگوید خوب است یا بد. من وظیفه خودم را انجام می‌دهم. هر چیز که می‌گویید مانند عدالت، جوانگرایی و ... من در حال انجام آن هستم.

*در ایران در چند وزن نتیجه بگیری و در یک وزن نتیجه نگیری انتقاد می‌شود. بچه‌های ما جوان هستند و امیدوارم نتیجه مطلوب بگیریم. قول می‌دهیم بچه‌ها تا آخرین نفس بجنگند.

*شکست هر کشتی‌گیری به من مربوط است، ما نمی‌خواستیم علی گرایی پنجم شود اما گاهی فراموش می‌کنیم میدان با میدان فرق دارد. وقتی او با ژاپن کشتی گرفت گفتم دو برد قبل را فراموش کند. ژاپنی‌ها و آمریکایی ها بسیار متفاوت هستند، علی گرایی کشتی گیر فوق العاده ای است. علی بسیار با وجود است که الان حق خود را بگیرد. گاهی اوقات زمین خوردن در میدان بالاتر می‌تواند باعث شود در آینده بهتر نتیجه بگیرد. به هادی گفتم در این المپیک برنز گرفتی می‌توانی در المپیک بعدی طلا بگیری.

*عبدولی ورزشکار خوبی است. او آن موقع تهران بود گفتم بیا تمرین کن گفت می آیم اما بعد از آن به خانه می‌روم گفتم نه قرنطینه است حتی خودم هفته به هفته آفتاب را نمی‌دیدم.  من با هیچ کسی مسئله ای ندارم اما وظیفه من توجه به کشتی فرنگی است.

*درستکار در مقطع حساسی آمده است و همه باید کمک کنیم. برخی اوقات حرف هایی می شنوم که این مسائل اثر منفی روی بچه‌ها می‌گذارد. این بحث ها در صفحات مجازی نه تنها کمک نمی‌کند بلکه بچه‌ها را تخریب می‌کند. ما برای تیم‌ملی کیسه ندوختیم و رزومه مان مشخص است. اگر اینجا هستیم به خواست رئیس فدراسیون است نه بحث رفاقت دبیر مثلا با درستکار.

*۳۵ سال است ۷۷ کیلوگرم خودم را ندیدم، زجر می‌کشیم، انجام وظیفه است اما شما حمایت کنید. تیم ملی مگر می‌تواند ۵۰۰ مربی و سرمربی داشته باشد؟ قبل و بعد از المپیک همه نظرسنجی می‌گذارند که چه کسی باشد چه کسی نباشد.

*فرشاد علیزاده در کنار ماست، حمید سوریان هم همین طور. بدون مشورت با سوریان کاری نمی‌کنم و بارها به او گفتم بیا سرمربی باش و من کنار تو باشم. من که نمی‌توانم با عصا کنار تیم باشم.

*من به وزیر جدید تبریک می‌گویم اما ما زمانی دغدغه داریم که رئیس فدراسیون نتواند برای ما کاری کند. من بی دغدغه ترین زمان مربیگری ام این زمان بود. ما هیچ خواسته ای از وزیر ورزش نداریم چون یک انسان والا داریم. وزارت ورزش خودش از ما بودجه می‌خواهد!

*افتخار می کنم پیام دلگرم کننده‌ای از آقا گرفتم به همین دلیل دوست ندارم کسی آن را بداند چون این پیام خصوصی است.

252 252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1549930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 1
    چرا المپیک رفته هارا در انتخابی شرکت نمی دهید
  • متین IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    با اختلاف بالا بهترین مربی کشتی فرنگی دنیا .یادمون نره قبل از آقای خاص تو دنیا حرفی برای گفتن نداشتیم.دقیقا وقتی میگن کار دسته کاردونه،منظور همین جاست