هشدار فرمانده پدافند هوایی ارتش به دشمنان /تمام حرکات را در پایگاه‌ها و خانه‌های خودتان رصد می کنیم

ایسنا نوشت: فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ما تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده ایم که ثمره آن قدرت بالای پدافند هوایی در منطقه است. ما روزبه روز رو به توسعه هستیم و با سرعت به جلو می رویم.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد صبح امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: ما در پدافند هوایی به فناوری روز دنیا دست یافته و در پدافند هوایی در منطقه حرف اول را می زنیم و در دنیا حرف برای گفتن داریم. دشمن می داند به خاطر قدرت پدافند هوایی در رفتار آنها تغییر ایجاد شده است. پدافند به مرحله ای از قدرت رسیده که هیچ گونه نیازی به کشورهای دیگر ندارد.

وی ادامه داد: ما تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده ایم که ثمره آن قدرت بالای پدافند هوایی در منطقه است. ما روزبه روز رو به توسعه هستیم و با سرعت به جلو می رویم. صددرصد همه تجهیزات ما بومی است‌. هر پرنده با هر کاربردی را کشف و شناسایی می کنیم. هواپیمای رادارگریز معنای خود را از دست داده است. ما قدرت کشف و شناسایی پرنده ها و در صورت نیاز امکان درگیری داریم. سامانه هایی داریم که اهداف را در بالای ۲۰۰ کیلومتر مورد هدف قرار می دهند. دشمن می داند اگر نزدیک به خط قرمز ما شوند، با شکست مفتضحانه مواجه می شوند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: ۸۷ پروژه را در روزهای اخیر افتتاح کرده ایم. همین امروز رادار مراقب که ساخته نیروی پدافند هوایی است، وارد عملیات شد. امروز هم شش پروژه رونمایی می شود که چهار پروژه قابل رسانه ای شدن نیست. ما بسیاری از پروژه ها را نمی توانستم رسانه ای کنیم تا از آنها برای غافلگیری دشمن استفاده کنیم. رادار البرز و سامانه برهان از جمله پروژه هایی است که امروز افتتاح می شود. رادار البرز برد ۴۵۰ کیلومتری دارد و توان ردگیری همزمان بیش از ۳۰۰ هدف را دارد. برهان سامانه فرماندهی و کنترل چابک در ارتفاع کم است و قادر است همه سامانه‌های ارتفاع کم را در اختیار خود بگیرد و اجرای عملیات کند. دقت و ماندگاری بالا در صحنه نبرد از جمله ویژگی های این سامانه است‌.

هشدار فرمانده پدافند هوایی ارتش به دشمنان /تمام حرکات را در پایگاه‌ها و خانه‌های خودتان رصد می کنیم

امیر صباحی فرد با بیان اینکه بعد از تشکیل نیروی پدافند هوایی توانستیم به دستاوردهای شگرفی دست پیدا کنیم، تصریح کرد:  توانمندی‌ها و تجهیزاتی که در لبه تجهیزات روز دنیا است را در سطح این نیرو ایجاد کرده ایم. پدافند هوایی برابر فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی جزو اولویت اول نیروهای مسلح است و ایشان در حوزه اهمیت پدافند هوایی ۶۰۰ کلام نورانی را عنایت فرمودند.

وی در پایان گفت: پدافند هوایی امروز به مرحله‌ای از توان رزم رسیده است که هیچ نیازی به کشورهای دیگر ندارد و ما امروز بحمدالله هیچگونه گلوگاهی برای ساخت تجهیزات پدافندی در کشور نداریم. ما توانستیم کلمه می توانیم را به توانستیم تبدیل کنیم. امروز در سطح پدافند هوایی کشور ما مسئله‌ای به نام ندیدن وجود ندارد و هر پرنده ای با هر نوع کاربردی را ما می توانیم کشف و شناسایی کنیم. با توان بالایی که در حوزه پدافند هوایی داریم تمام حرکات  دشمنان را می‌توانیم در پایگاه‌های خودشان و در خانه‌های خودشان رصد کنیم.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1550545

برچسب‌ها