بیرانوند – سوریه؛ این یک آغاز معمولی نیست

ورزش سه نوشت: علیرضا بیرانوند، امشب برای قرار گرفتن در دروازه تیم ملی شانس بیشتری دارد.

دروازه بان تیم ملی ایران این فرصت را دارد تا با بسته نگه داشتن دروازه اش در بازی امروز، در مسیر رسیدن به رکورد قبلی خود قرار بگیرد.

علیرضا بیرانوند، یکی از سه دروازه بان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای بازی با سوریه و عراق،  شانس بیشتری نسبت به دو رقیب دیگر خود برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دارد. او طی این چند سال گلر فیکس تیم ملی بوده و امیدوار است تا بتواند دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را هم به عنوان دروازه بان شماره یک ایران شروع کند؛ البته طی این چند وقت اخیر رقبای بیرانوند خیلی خود را به او نزدیک کرده اند و این کار را برای رکوردار کلین شیت در مقدماتی جام جهانی سخت کرده است.

علیرضا بیرانوند در دوره قبلی این مسابقات موفق شد طی ۱۲ بازی متوالی دروازه خود را بسته نگه دارد. او به مدت حدود ۲ سال متوالی در تیم ملی گل نخورد و با رکورد ۱۲ کلین شیت متوالی، به رکوردار بسته نگه داشتن دروازه در تاریخ بازی های مقدماتی جام جهانی تبدیل شد. بعد از باز شدن دروازه ایران مقابل ترکمنستان، بیرانوند دیگر گلی دریافت نکرد؛ شروع کار او از پیروزی ۶-۰ مقابل گوام بود و کلین شیت دوازدهمش مقابل کره جنوبی در دیداری که ۰-۰ شد رقم خورد.

بیرانوند اما در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دروازه خود را باز شده دید؛ در دقیقه ۱۲ بازی ایران و سوریه بود که عمر سومه بعد از ده سال موفق شد سوریه را در تهران به گل برساند و این پایانی غیرمنتظره برای کلین شیت های متوالی علی بیرو بود.

حال پس از ۴ سال، ایران و سوریه یک بار دیگر در مقدماتی جام جهانی به هم رسیده اند؛ البته با این تفاوت که بازی امشب، برخلاف بازی ۴ سال پیش اولین بازی دو تیم در دور نهایی مقدماتی است. یک نقطه شروع خوب برای بیرانوند تا بتواند مقابل تیمی که نوار کلین شیت های متوالی اش را پاره کرد، دروازه خود را بسته نگه داشته و یک بار دیگر در مسیر ثبت رکوردی جدید قرار بگیرد.

۲۵۱۲۵۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1550933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =