احسان مهاجر شجاعی:سجادی باج ندهد حتی اگر استیضاح شود

حمید سجادی اولین وزیر ورزشی است که در این زمینه تجربه دارد و به نوعی خاک خورده ورزش محسوب می‌شود و از او توقع می‌رود اشتباهات وزرای گذشته را تکرار نکند.

مریم روحی: حمید سجادی اولین وزیر وزارت ورزش و جوانان است که خودش سابقه حضور در میادین ورزشی را دارد و همین سبب شده که برخی او را گزینه مناسب تری نسبت به مدیرانی بدانند که هیچ فعالیت ورزشی در طول عمر خود نداشته اما صاحب کرسی ریاست آن شده اند.

سجادی به واسطه اینکه از خانواده دوومیدانی و جزو دوندگان استقامت بوده، حمایت دوومیدانی کاران را هم پشت خود دارد و قطعا آن ها نیز توقع توجه بیشتر نسبت به این رشته مهم را دارند.

احسان مهاجر شجاعی دونده اسبق تیم ملی دوومیدانی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره چالش های پیش روی حمید سجادی در قامت وزیر ورزش صحبت کرد و برخی هشدارها را نسبت به اتفاقاتی که می تواند کارنامه او را مخدوش کند داد.


مهاجر شجاعی با بیان اینکه سجادی چندین چالش مهم پیش روی خود دارد که می تواند در نتیجه کارش تعیین کننده باشد تصریح کرد: اولین مورد این است که با سیاسی  شدن وزارت ورزش و جوانان هر استان چندین نماینده دارند و  هرکدام سعی می کنند مدیرکل موردنظر خودشان را در راس کار قرار بدهند که این باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

او در ادامه افزود: دومین مورد روسای فدراسیون ها هستند که زمانی که هر وزیر می خواهد رای بگیرد با اعمال نفوذ یکی سری کارها را انجام می دهند که با نمایندگان و یک سری افراد رایزنی می کنند و با یک سری مستندات به وزیر اعلام می کنند که رای گرفته ایم پس باید این کارها را برای ما انجام بدهی. این ها خودش یک سری تبعات دارد و امیدوارم وزیر ورزش چون خودش ورزشی بوده است بتواند با این موارد به طور جدی برخورد کند و جلوی زیاده خواهی یک سری افراد را بگیرد.

دونده اسبق تیم ملی با بیان اینکه حضور سیاسیون در هیات ها بیش از آن که به نفع ورزش باشد به نفع خود افراد است، گفت: نمونه های بعدی روسای هیات هستند که می توانند در استان ها تاثیرگذار باشند. اکثرا این روال حکم فرما شده که افراد به این بهانه که نفوذ سیاسی دارند و می توانند پول بیاورند رئیس می شوند. این کاملا باور غلطی است چرا که آن ها فقط دنبال اسم و رسم هستند و هیچ کمکی به هیات های دوومیدانی و دیگر رشته ها نمی کنند چرا که این افراد به دنبال منافع شخصی و شناخته شدن هستند چرا که ورزش بعد زیادی برای شناسانده شدن این افراد برای جامعه هدف آن ها دارد.

مهاجر شجاعی با بیان این مطلب که شخصی که خاک خورده ورزش نباشد نمی تواند کمکی به آن کند، گفت: مورد دیگر که او باید برخورد جدی کند افرادی هستند که سو استفاده شخصی می کنند. تا کسی تخصص نداشته باشد، خاک خورده ورزش نباشد نمی تواند هیچ کمکی کند. فقط برای بهره برداری سیاسی و اجتماعی می آید. امیدوارم سجادی هرچه زود تر معاونان خود را معرفی کند و نتایج خوبی بگیرد. اگر او قدرتمند و بدون سیاسی کاری عمل کند مطمئنا در زمینه خدمت به ورزش موفق خواهد شد.
 
مهاجر شجاعی در پایان با بیان اینکه عملکرد خوب سجادی حتی اگر منجر به استیضاح او شود، خدمت به ورزش است گفت: دو زمینه  برای خدمت وجود دارد  یک خدمت به نمایندگانی که می خواهند باج بگیرند و دیگری خدمت به ورزش است. او می تواند خدمتگذار خوبی برای ورزش باشد حتی اگر در یکی دو سال که باج  نداد استیضاح شود.  او اگر به ورزش خدمت کند در یادها می ماند اما اگر بخواهد به خاطر میز و صندلی به افراد سودجو  کمک کند مطمئن باشید ضرذ زیادی هم به ورزشکاران وارد خواهد شد چون فرد ورزشی این کارها را کرده است و هم اینکه می تواند تبعات برعکسی هم برای ورزشی ها داشته باشد. در هر صورت برای سجادی آرزوی موفقیت دارم.

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1551057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =