سه امتیاز شیرین ، گام لرزان تیم ملی و بمب افکن‌های محبوس روی نیمکت!

اولین بازی ایران در دور نهایی انتخابی جام جهانی با برد اقتصادی مقابل سوریه به پایان رسید. این درحالی بود که اسکوچیچ نشسته در قرنطینه ، بخش عمده ای از قوای تهاجمی اش را روی نیمکت محبوس کرد.

سپهر ستاری: تیم ملی در اولین دیدار خود در دور نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر موفق به شکست سوریه شد تا برخلاف دیگر مدعیان آسیا مثل ژاپن و کره جنوبی کارش را با قدرت آغاز کند. با این حال برد دیشب در شرایطی به دست آمد که تیم ملی نمایش دلچسبی از خودش ارائه نداد و مخصوصا در بخش هجومی ضعیف عمل کرد.

سه امتیاز شیرین ، گام لرزان تیم ملی و بمب افکن‌های محبوس روی نیمکت!

براساس آمار منتشرشده از سوی سایت متریکا، ایران مقابل سوریه امید گل 0.57 را داشت و تنها 8 شوت به سمت دروازه رقیب زد که 4 شوت در چارچوب بود و یکی از آن‌ها تبدیل به گل شد که نشان می‌دهد ایران در بحث خلق موقعیت ضعیف عمل کرده که توجه به مهره‌های باکیفیت در خط میانی و خط حمله کمی عجیب بود. اسکوچیچ در بازی روز گذشته از طارمی در نوک خط حمله استفاده کرد و جهانبخش، قدوس و قلی‌زاده هم پشت سر او قرار داشتند. این درحالی است که او نفراتی چون امیری، ترابی، قایدی و انصاری‌فرد را هم در اختیار داشت و مشخص است که تیم ملی از این حیث کمبودی ندارد.

البته در این بین از یک نظر هم باید به سرمربی تیم ملی حق داد. چرا که لژیونرهای حاضر در فوتبال اروپا و قطر در ابتدای فصل به سر می‌برند و بازیکنان حاضر در لیگ برتر هم به تازگی از یک لیگ طولانی و فرسایشی خارج شده‌اند و برعکس چهار بازی مرحله قبل در اوج آمادگی نیستند. اتفاقی که شاید برای تیم‌های ژاپن و کره جنوبی که لژیونرهای زیادی در ترکیبشان دارند هم رخ داده و آن‌ها روز اول نتیجه مطلوبی نگرفتند.

سه امتیاز شیرین ، گام لرزان تیم ملی و بمب افکن‌های محبوس روی نیمکت!

با این حال وضعیت تیم ملی پیش از بازی سوریه هم تا حدودی ناامیدکننده بود. اسکوچیچ و هاشیمان به خاطر ابتلا به کرونا در تمرینات حاضر نبودند و تیم ملی برای این بازی خوب تمرین نکرد. موضوعی که مهدی طارمی هم به آن اشاره کرده بود و مشخصا نارضایتی خود را از وضعیت آماده‌سازی تیم ملی نشان داد. هم‌چنین حرف و حدیث‌های بسیاری هم نسبت به لیست ابتدایی تیم ملی که شامل بازیکنان لیگ برتری بود، وجود داشت و هنوز کسی دلیل انتشار آن لیست و حضور چند روزه نفرات در تمرین و خط خوردنشان بدون حتی یک جلسه تمرینی با سرمربی را نمی‌داند.

به این ها اضافه کنید شایعاتی که مشخص نیست چطور از بین دو نیمه بازی سبز شدند تا در انتهای بازی سردار آزمون محروم ، ناچار به تکذیب شان شود . خبر اختلاف بازیکنان با کادرفنی که در روزهای گذشته با بهانه هایی از جمله عدم حتی یک پست اینستاگرامی درباره نبود مربیان در حال گذران دوران کرونای تیم و یا مصاحبه ای برای آرزوی سلامتی شان از سوی ستارگان تیم در شبکه های اجتماعی داغ شده بود و با پرسیدن سئوالی ازسردار آزمون با این محتوا که آیا اختلافی بین بازیکنان و کادر فنی وجود داشته یا اسکوچیچ بین دو نیمه در ارتباطش با رختکن با بازیکنان بد حرف زده به اوج خود رسید . هرچند سردار تمام این شایعات را تکذیب کرد اما این پرسش باقی خواهد ماند که اساسا چنین شایعه ای از کجا و چگونه خلق شده است؟

اینکه بعد از بازی عزیزی خادم به رغم اعلام خبر منفی شدن تست مربیان ، باز این خبر را با قطعیت اعلام نکرد و برد تیم ملی را هم حاصل دعای خوبان عالم دانست تا این گونه هم خبرساز شود.

در چنین شرایطی اگرچه تیم ملی دست پر از بازی خارج  شده و صدرنشین گروه است که اتفاقی خوبی به حساب می‌آید اما تداوم این به هم ریختگی ها ، این جابه جایی ها در ارنج تیم ملی و این عدم قطعیت در بهره گیری از تمام توان فنی تیمی که قدرتش در خط آتش است و اقلا با همین حربه برابر تیم هایی چون سوریه ، لبنان و امارات باید به امتیازات مورد نیاز برسد و به فکر ریسک بالا نباشد ، زنگ خطر برای مان به صدا در آمده. 

ما بردیم و حالا صدر جدولیم و مربی احتمالا در برابر این تهدیدها برای مان از معجزه منامه و ۸ برد متوالی در کارنامه اش می گوید اما ما در روز برد است که باید از تردیدها و دلهره های مان برای عزیز ترین تیم فوتبال مان یعنی تیم ملی که حضورش را در جام جهانی حداقل حق یک ملت بیش از ۸۰ میلیونی می دانیم، با صدایی رسا می گوییم چون به روز سختی دیگر امکان گفتن این واقعیت ها نیست و فرصت بازسازی و اصلاح از دست رفته است.

41 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1551119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =