پرونده ۳۱ قتل عمد در همدان به سازش ختم شد

رئیس کل دادگستری استان همدان از مختومه شدن پرونده ۳۱ قتل عمد در همدان با سازش طرفین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ رئیس کل دادگستری استان همدان از مختومه شدن پرونده ۳۱ قتل عمد در همدان با سازش طرفین طی ۲۳ ماه گذشته خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه گذشته با فعالیت کمیته معتذرین ۵ هزار و ۱۱۴ شاکی نیز از ۳۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان خود گذشتند.

محمدرضا عدالتخواه که در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر مهاجران سخن می گفت با اشاره به احادیث و روایات، اصلاح ذات البین را عمل خداپسندانه ای دانست و افزود: به گفته نبی مکرم اسلام(ص)، اصلاح ذات البین از نماز، روزه و صدقه افضل تر است.

وی اظهار داشت: در مسائل جرم شناسی و در اسلام، عدالت ترمیمی بدان معناست که هم خسارت مادی از سوی کسی که جرمی مرتکب شده جبران شود و هم جنبه روحی آن و معذرت خواهی مجرم از عمل ناپسند خود، کینه ها و خصومت ها را برطرف می سازد.

رئیس کل دادگستری همدان با اشاره به تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته های معین این ستاد، در راستای محقق شدن اصلاح ذات البین با همکاری اقشار مختلف جامعه، یادآور شد: کمیته معتذرین در سه سطح  کلانتری ها، دادگاه ها و زندان ها فعال هستند.

وی اضافه کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۷ هزار و ۱۰۶ نفر در کمیته معتذرین از شاکیان عذرخواهی کردند که در نهایت عذر ۵ هزار و ۱۱۴ نفر پذیرفته شد.

 پرونده ۳۱ قتل عمد در همدان به سازش ختم شد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1552442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =