۱۳ نفر
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
ورزش ایران ته دره رفت!

ورزش ایران در سال‌های اخیر با مشکل عمیق کمبود ورزشکاران در رشته‌های مدال‌آور همچون کشتی و تکواندو و... دست به گریبان بوده و همین باعث شده پادگان این رشته‌ها خالی از نفراتی باشد که قرار است آینده آن را بیمه کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین, ورزش ایران، قریب به یک دهه است که مشکلات ریز و درشت مختلفی دست به گریبان است. پس از درخشش ورزشکاران کشورمان در المپیک لندن، کم کم ورزش‌های سرآمد و شاخص همچون کشتی، تکواندو و وزنه برداری در سراشیبی سقوط قرار گرفتند و با یک شیب ملایم، به سمت دره حرکت کردند. دره ای عمیق که حالا به نظر می‌رسد ورزش ایران دقیقا در ته آن ایستاده و برای بیرون آمدن از آن، به همتی عظیم و مدیریتی با درایت نیاز دارد. امری که هم به وقوع پیوستن‌اش سخت است و هم طاقت‌فرسا.

چندی پیش علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در اظهار نظری گفت که روزگاری جمعیت کشتی گیران کشور رقمی قریب به یک میلیون نفر بود و حالا این عدد میل کرده به سمت جمعیتی صد هزار نفری. این سخن علیرضا دبیر نه تنها درباره کشتی، که مصداق کاملی از ورزش ایران است و آیینه‌ای تمام‌نما برای نمایش وضعیت فعلی این حوزه. بی‌شک ورزش ایران سال‌هاست با چالش عمیق کمبود نیروی انسانی و کاهش این سرمایه‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. معضلی که خروجی آن باعث شده تا در رشته‌های مختلف، همواره شاید تعداد ورزشکاران و به دنبال آن کاهش استعدادها و نفرات مستعدی باشیم که می‌توانند در کشور و خارج از کشور بدرخشند و برای ایران افتخار کسب کنند.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =