یک اخلال‌گر نظام اقتصادی در مهاباد دستگیر شد

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری فردی با بیش از ۸ هزار میلیارد ریال اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی در شهرستان مهاباد،خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سردار مسعود خرم‌نیا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی انتظامی شهرستان مهاباد با اشراف اطلاعاتی و اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی سرشاخه و عنصر اصلی اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی با تراکنش‌های بانکی بالا، به ظن اخلال در نظام اقتصادی مشکوک و رسیدگی به آن را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی گسترده؛ متوجه شدند که شخصی به هویت معلوم نسبت به پولشویی و اخلال در نظام ارزی با استفاده از کارت و حساب های مختلف، تراکنش‌های بانکی در حجم بسیار زیادی را طی چندین سال اخیر دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: با بررسی‌های فنی پلیسی و با استعلام از بانک مربوطه در نهایت مشخص شد متهم مبلغی بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال گردش مالی با حساب های مختلف داشته است.

وی با اشاره به اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از کسب مجوز قضائی، نسبت به دستگیری متهم اقدام کردند، افزود: وی در تحقیقات پلیسی به پولشویی با همکاری فردی دیگر و عدم پرداخت مالیات معترف شد.

در خاتمه خرم‌نیا با اشاره به اینکه در این رابطه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدرو قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار امنیتی را به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ گزارش دهند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1554137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =