آمادگی جزیره کیش بازگشایی مدارس به سه شیوه متفاوت

پرویز حیدری راد رییس اداره آموزش و پرورش کیش از آمادگی جزیره برای بازگشایی مدارس به سه شیوه حضوری، غیر حضوری و ترکیبی خبر داد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش ، دکتر حیدری راد رییس اداره آموزش و پرورش کیش از آمادگی جزیره برای بازگشایی مدارس به سه شیوه حضوری، غیر حضوری و ترکیبی خبر داد و گفت : با توجه به شرایط کرونایی بر اساس تجارب گذشته قادر هستیم در صورت رضایت والدین و وزارتخانه به هر سه شیوه در مدارس کیش نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کنیم.

رییس آموزش و پرورش کیش همچنین افزود : در ابتدا به منظور امادگی بیشتر برای شیوه غیر حضوری سعی شده امکانات و توامندی های مدارس و معلمان برای فعالیت در عرصه آموزش های مجازی ارتقا یابد که در این راستا سامانه lms (سیستم غیر حضوری) در مدارس با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش راه اندازی می شود تا در کنار شاد از این سیستم ها در مدارس برای ارایه آموزش های کیفی تر اقدام شود که علاوه بر استفاده از توان مدرسه مجازی سراسری، از شبکه محلی کیش نیز به عنوان مدرسه مجازی منطقه این نیز استفاده کنیم تا بتوانیم دوره های آموزشی درس های کلاسی را با حضور معلمان سرشناس جزیره کلید بزنیم.

دکتر حیدری راد با بیان اینکه بازگشایی مدارس به صورت حضوری نیز از دیگر برنامه های این اداره در سال تحصیلی جاری است یادآور شد: در این راستا نیز اکنون آماده سازی فضای فیزیکی کلاس ها و مدارس، واکسیناسیون معلمان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش تعمیرات ضروری سیستم های برودتی، روشنایی، صوتی و همچنین رنگ امیزی و عمرانی ۲۳ مدرسه دولتی در حال انجام است و انتظار می رود این اقدامات در کمترین زمان ممکن انجام شود.

رییس آموزش و پروش کیش با بیان اینکه واکسیناسیون ۷۰ درصدی معلمان از دیگر برنامه های این اداره برای آموزش حضوری است اظهار داشت: تا اکنون ۵۰۰ نفر از ۷۱۳ فرهنگی این جزیره با همکاری مرکز توسعه سلامت علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و این روند نیز تداوم دارد.

وی گفت: علاوه بر این مدیران مدارس از تمام اولیای درخواست کرده اند که به صورت کتبی نظرات خود را در راستای بازگشایی مدارس به صورت غیر حضوری، حضوری و ترکیبی بها شرط رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام نظر کنند و پیش بینی می شود این نظرات تا پایان شهریور احصا و جمع بندی شود.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۹۰ درصد از ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز این جزیره مدارس ثبت نام کردند افزود: علت عدم نام نویسی ۱۰ درصد باقی مانده دانش اموزان این جزیره تداوم ارتقای پایه و آزمون های شهریور آنان است که تا پایان ماه جاری این فرایند به ۱۰۰ درصد می رسد.

لازم به ذکر است در مدارس جزیره کیش ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص و همچنین دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1554279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =