انتقاد یک نماینده مجلس از عدم حضور نخبگان سیستان و بلوچستانی در مناصب مدیریتی/ رئیسی به وعده‌هایش عمل کند

خانه ملت نوشت: نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین،نصرت آباد و تفتان در مجلس گفت: حضور نیروهای نخبه و متخصص سیستان و بلوچستان در مناصب مدیریتی در سطح ملی و کلان کشور ضرورت داد.

 اسماعیل حسین زهی، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 23 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن سلام و عرض ادب به نمایندگان و  مردم مظلوم و رنج کشیده استان سیستان و بلوچستان گفت: آغاز به کار دولت مردمی و کسب رای اعتماد وزرا از مجلس و شروع فصل نوین خدمتگزاری را به همکاران ارجمندم خاندوزی، زاکانی، ساداتی نژاد و قاضی زاده‌هاشمی تبریک می‌گویم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تلاش و پیگیری شبانه روزی دولتمردان طی روزهای اخیر و سفرهای استانی زودهنگام رئیس جمهوری را به فال نیک گرفته و امیدواریم منشأ خیرات و برکات باشد، انجام این سفرها با اولویت استان‌های کم‌برخوردار، نشانگر عزم و اهتمام جدی دولت و ضرورت توجه بیشتر به این مناطق بوده که شایسته تقدیر و تشکر است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همکاران گرامی ؛همانگونه که مستحضرید وظایف نمایندگان مجلس در قانون اساسی کاملا واضح و آشکار بوده و در دو مقوله قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون متمرکز است؛ متاسفانه علی رغم میل باطنی وکلای ملت، روحیه ای ایجاد شده که مطالبات مردم از صحن علنی مجلس بازنشر و پیگیری می‌شود؛ حال آنکه از تریبونی از این اقدامات انجام شده سخنی به میان نمی آید. این روند ضمن بزرگنمایی بیش از حد مشکلات و کمبودهای موجود ؛وقت و زمان زیادی را از مجلس گرفته و در واقع پرداختن به تکرار مکررات است.

وی افزود: از طرفی، اگر به علت محدودیت زمانی مشکلات یک روستا یا شهر تشریح نشود ؛گلایه و نارضایتی ساکنان آن منطقه را به دنبال دارد .قطعا می‌پذیرید که در کمتر مجلسی در دنیا با این روال ،جزئیات مشکلات ابتدایی و ضروری شهروندان بازگو می‌شود.

حسین زهی تاکید کرد: خطاب به دولتمردان از عرض می‌کنم؛ در دنیای امروز ،صحن مجلس محل پیگیری حل مشکلات آب ،برق ،گاز و  نظایر آن نیست؛ بازدید مسئولین و همچنین مکاتبات نمایندگان و پیگیر مستقیم ساکنین از طریق بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها ،کمبودها را به خوبی نمایان می‌سازد؛ شما بزرگواران با علم و آگاهی کامل نسبت به وجود این مشکلات، مسئولیت پذیرفته اید؛گرچه روحیه بالای انقلابی، تفکرات جهادی و انگیزه خدمت شما در وجود شما عزیزان بر کسی پوشیده نیست، ولی انتظار داریم با هماهنگی و تعامل بیشتر شما و مجموعه، نمایندگان استان‌ها با انجام نشست‌های مشترک ،به منظور برنامه ریزی مبتنی بر توان و شرایط اقتصادی و مالی کشور و پرهیز از وعده‌های غیرعملی و نامتعارف و توزیع عادلانه منابع موجود تعیین نموده و طرح‌های ضروریت دار در هر منطقه با مسئولیت نمایندگان  آن استان در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سروران؛ بر سر پیشنهاد فوق که بنده اعتقاد راسخ به لزوم رعایت آن دارم ،در این نطق قصد بیان جزئیات و شرح بیان مشکلات و جزئیات حوزه انتخابیه را ندارم .امید است همراهی و همکاری وزرا و مسئولین همچنین پایبندی نمایندگان به این مهم کمک کند.

بحران آب در سیستان و بلوچستان یک اَبَر چالش اجتماعی

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین، نصرت آباد و تفتان در مجلس مطرح کرد: جهت استمداد از نمایندگان عرض می‌کنم؛ وضعیت سرانه آموزشی، تخت بیمارستانی، بهره مندی از نعمت برق ،آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، بزرگراه ،اینترنت پرسرعت و حتی آنتن دهی خطوط تلفن همراه در سیستان و بلوچستان نامطلوب بوده و با میانگین کشوری اختلاف فاحشی دارد.

انتقاد یک نماینده مجلس از عدم حضور نخبگان سیستان و بلوچستانی در مناصب مدیریتی/ رئیسی به وعده‌هایش عمل کند

حسن زهی خاطرنشان کرد: بحران آب در سیستان و بلوچستان به عنوان یک اَبَر چالش اجتماعی بزرگ آثار و عواقب ناگواری را بر زیست بوم این استان تحمیل کرده است. پروژه حیاتی انتقال آب در این استان و برنامه بلندمدت و پایدار نیازمند برنامه ریزی و اقدامات ویژه در کوتاه مدت است. بسیاری از پروژه‌های عمرانی علی‌رغم کلنگ‌زنی در سنوات گذشته ،همچنان بلاتکلیف است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: همکاران گرامی؛ بهره‌مندی معمول تخصیص اعتبارات و مشکلات سال‌های آتی نیز ماندگار است.لذا مجدداً دست یاری به سوی شما همکاران ،ریاست محترم مجلس و روسای کمیسیون‌ها دراز می‌کنم تا این عقب ماندگی‌ها را بتوانیم با مساعدت شما در زمان کوتاهتری جبران کنیم.

حسین زهی تاکید کرد: خواهران و  برادران نماینده و مسئولان دولتی ؛سیستان و بلوچستان سرشار از ذخایر ،منابع و پتانسیل‌های بی نظیر خدادادی در بخش‌های مختلف و حتی دارای جغرافیایی خواص و استراتژیک است. اقلیم و شرایط آب و هوایی متنوع این استان در دیگر نقاط کشور نظیر ندارد .بی‌تردید بهره گیری صحیح ، علمی و بهینه از این مواهب ارزشمند، نه‌تنها پیشرفت و آبادانی استان بلکه  اقتصاد کشور را  نیز رونق خواهد بخشید.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه افزود:  بزرگترین سرمایه هر جامعه ،نیروی انسانی تحصیلی کرده و توانمند آن جامعه است. متاسفانه علی رغم گذشت بیش از  ۴ دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، حضور نیروهای نخبه و متخصص حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان در مناصب مدیریتی در سطح ملی و کلان کشور بسیار پایین بوده که جای بسی تاسف دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان با وعده انتخاباتی رئیس‌جمهور در خصوص رفع این رویکرد تبعیض آمیز، امید بسته اند. آقای رئیسی؛ با بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی توانمند همه  شهروندان در مدیریت کشور بلاخص  قوم بلوچ و اهل سنت، انتظار داریم این وعده در دولت مردمی محقق و اجرایی شود .

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین، نصرت آباد و تفتان در مجلس خاطرنشان  کرد: قوم بلوچ به ایثار و جانفشانی برای پاسداشت دستاوردهای انقلاب اسلامی ،پایبندی به اصول نظام و ولایت فقیه و دفاع از کیان و ارزش‌های اسلامی زبانزد و سرآمد بوده به ایران و ایرانی بودن و زندگی در زیر پرچم مقدس کشور افتخار می‌کند .از آنجا که رئیس‌جمهور  از خاندان پیامبر(ص) و فردی صادق ، امین و نظام و رهبری به شمار می‌روند؛ قطعا تحصیلکردگان و نخبگان بلوچ مورد لطف و عنایت خاص ایشان قرار خواهند گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:در پایان ضمن آرزوی توفیق برای همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و امیدوارم دولت سیزدهم، امیدوارم شور و نشاط سیاسی و استمرار و رعایت حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی را به مفهوم واقعی آن در سطح جامعه تحقق بخشد.

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1554778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =