وزیر بهداشت در سفر به همدان: ۳۰ میلیون دز واکسن ذخیره داریم

وزیر بهداشت در همدان گفت: در مرداد و شهریور ۴۰ میلیون دز واکسن تزریق شده و حدود ۳۰ میلیون دز نیز ذخیره شده و به مرور به گروههای هدف تزریق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ وزیر بهداشت در همدان گفت: در آینده نزدیک بعد از واکسیناسیون، قرنطینه هوشمند جایگزین قرنطینه فعلی می‌شود.

دکتر بهرام عین‌اللهی که در ستاد مقابله با کرونای استان  همدان سخن می گفت با اعلام اینکه همدان پایتخت تاریخ وتمدن ایران است، افزود: همدان خاک عرفان‌خیز دارد که  مردان بزرگی چون سردار همدانی را پرورش داده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بهترین دانشکده بهداشت کشور در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال است و می‌تواند راهگشای مشکلات کشور باشد، خاطرنشان کرد: همدان چهارمین استان پیر کشور است و وضعیت همدان در زمینه جمعیت قرمز است.

وی اضافه کرد: رشد جمعیت در همدان بسیار پایین است.

عین‌اللهی رایگان شدن خدمات باروری را یکی از راه حل های افزایش جمعیت دانست و گفت: تدوین برنامه سلامت برای استان همدان لازم است.

وی مهمترین اولویت کشور را مقابله با کرونا دانست و یادآور شد: متاسفانه در موج پنجم مرگ و میرهای بسیاری رخ داد که باید در مرحله اول تهیه واکسن به خوبی پیگیری شود.

وزیر بهداشت با اشاره به واردات واکسن به کشور اظهار داشت: ما فکر می‌کردیم در واردات با باران واکسن مواجه شویم ولی خوشبختانه سیل واکسن داریم.

وی با بیان اینکه پنج مرکز تولید واکسن در کشور مجوز دریافت کرده‌اند و همین موضوع یکی از عوامل ایجاد زمینه واردات واکسن به کشور بوده است، افزود: از موج پنجم‌ تا ششم که آغاز شده فرصت کمی وجود دارد و باید بهترین استفاده را از زمان و امکانات برای مقابله با این ویروس به کار برد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =