استخراج ۳ هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی از معادن چهارمحال وبختیاری

امسال تاکنون ۳ هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی در چهارمحال و بختیاری استخراج شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از صمت استان، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال سه هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی از ۱۱۶ معدن فعال استان استخراج شد

مهرداد قاسمی افزود: در حال حاضر از معادن فعال استان هشت ماه معدنی خاک نسوز، سنگ تزیینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سیلیس و مواد اولیه سیمان استخراج می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۵۲ معدن در استان، تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۶ معدن فعال و مابقی غیرفعال بوده که سلب صلاحیت شده است.

قاسمی با اشاره به برنامه اکتشاف پهنه‌های معدنی در استان، گفت: تاکنون ۶ پهنه معدنی در استان تعریف و چهار پروانه اکتشاف صادر شده است که در این مناطق احتمال قابلیت معادن مس، روس، طلا و سرب وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به مشکلات این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: محدودیت‌های منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست مهمترین تنگنا در این حوزه است

وی تصریح کرد: هم اکنون بابت استخراج معادن بهره مالکانه به خزانه دولت واریز می شود وبخشی از این حقوق دولتی جهت احیا منابع طبیعی و اجرای طرح های عام المنفعه در مناطق مجاور معادن به استان بازگشت می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =