۳ نفر
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

معلم و سطح زندگی

میرزاعلی آیت اللهی
معلم و سطح زندگی

سالهاست همه میگویند پرداختی های معلمین نه تنها درشان آنها نیست  که زندگی آنها از متوسط جامعه هم پایین تراست .

همه دولت ها هم وعده ای می دهند و میروند به دنبال سایر کارهایشان. اما وقتی معلمی اعتراض می کند با انواع تضییقات و مشکلات مواجه  می شود. مدتهاست تعدادی از معلمین که در جهت احقاق حقوق خود و همکارانشان تلاش می کنند مسیر خانه و دادگاه و مدرسه و زندان را طی می کنند و این وضع شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

بنیانی است که وقتی باب باشد خشک و تر را می سوزاند و طبعا در دراز مدت طیف های مختلفی را اسیر می کند. معلم باید آزاده و آزاد باشد تا آزادگی بیاموزد و حق طلب باشد تا نسل آینده را حق طلب تربیت کند.
شک نیست در فرایند طلب حق ممکن است مواردی پیش آید که طیفی از مدیران و مسئولین را نگران سازد و در تجمعی هم ممکن است افرادی بحث هایی را مطرح کنند که عرف نباشد ولی بهترین روش برخورد با اینگونه موارد تساهل و تسامح است نه شدت عمل .

اینک که رئیس جمهور اعلام کرده مشکل معلمین برای همیشه باید حل شود و ریاست قوه قضائیه هم در مواردی رویکرد جدید و امیدوارکننده دارند جا دارد در آستانه سال تحصیلی جدید مهربانانه با آغاز مهر فرهنگیان عزیز را از هرگونه محکومیت بری و آزادی عنایت کنند. قطعا آثر این حرکت بر روحیه فرهنگیان  موثر و فراموش نشدنی خواهد بود. کمک کنیم تا هیچ معلمی در زندان نباشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =