اجرای ۲۴۸ ویژه برنامه دفاع مقدس در آبادان/ جای خالی روزی برای آبادان در تقویم ملی

رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آبادان گفت: طبق هماهنگی های انجام شده، ۲۴۸ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در این شهرستان به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، سردار سعید صریحی؛ در نشست خبری این ستاد که در محل باغ موزه دفاع مقدس آبادان برگزار شد، با قدردانی از همراهی و همکاری رسانه ها در انتشار اخبار و رویدادهای مربوطه، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه ی ستاد کل نیروهای مسلح اجازه ی بومی سازی برنامه ها و اجرای آن را دریافت کرده ایم ضمن اینکه بر لحاظ موضوع عملیات شکست حصر آبادان در اولویت تمامی برنامه ها نیز تاکید شده است.

وی افزود: انتظار می رود تا ۵ مهر سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه به عنوان روز آبادان دیده، لحاظ و آن را برای مردم توضیح دهیم.

وی با اشاره به ۲ مهر سالروز گرامیداشت شهدای آموزش و پرورش آبادان و لزوم برنامه ریزی و آگاهی بخشی به عموم مردم به ویژه نسل کنونی و آینده در این باره؛ تصریح کرد: متاسفانه مردم و حتی مسئولان از دلیل نامگذاری هفتم مهر ماه تحت عنوان روز آتش نشان در تقویم ملی اطلاعی ندارند و این در حالیست که انتخاب این روز به سبب شهادت ۱۴ شهید آتش نشان پالایشگاه آبادان در جنگ تحمیلی انجام شد که بایستی در این زمینه نیز روشنگری و اطلاع رسانی دقیق انجام شود.

رئیس ستاد بزگرداشت هفته دفاع مقدس آبادان، با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای ۲۴۸ ویژه برنامه ایام هفته دفاع مقدس در این شهرستان، یادآور شد: از تعداد کل برنامه ها، ۱۶ برنامه اصلی، ۵ برنامه محوری و مابقی برنامه ها به صورت مشترک میان ادارات برگزار می شود.

صریحی؛ ۵ برنامه ی محوری را شامل گرامیداشت شهدای آموزش و پرورش (۲ مهرماه)، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به ویژه عملیات ثامن الائمه شکست حصر آبادان (۴ مهرماه در سینما مهر)، گرامیداشت شهدای آتش نشان و فرماندهان دفاع مقدس، گرامیداشت حماسه ی کوی ذوالفقاری و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس تحت عنوان «لباس سربازی» خواند و گفت: با جمع بندیهای انجام شده توسط ناحیه مقاومت بسیج، از ۶۰ پیشکسوت دفاع مقدس در بخشهای جهاد، نیروی انتظامی، ارتش و نیروهای مردمی، چهارم مهرماه در محل سینما مهر آبادان تجلیل می شود. رژه موتورسواران با طی مسافت میان میدان ثامن الائمه تا سینما مهر از جمله برنامه های جنبی آئین تجلیل از پیشکسوتان خواهد بود.

به گفته ی وی؛، نمایشگاه «لباس سربازی» از فردا ۳۱ شهریور ماه در محل فرهنگسرای نفت آبادان برپا می شود.

وی با تاکید بر اینکه شکست حصر آبادان در ۵ مهر ۱۳۶۰، برند این شهر است، افزود: معرفی این روز بزرگ و سرنوشت ساز وظیفه ی مردم و مسئولان است که متاسفانه در این باره کوتاهی های زیادی به خصوص از سوی مسئولان صورت گرفته است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس تحت عنوان «ما مقتدریم»، اظهار کرد: به منظور هرچه بهتر برگزار شدن ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس، ۸ کمیته شامل بانوان، پشتیبانی، ایثارگران، پیشکسوتان، فضای سازی و تبلیغات، ورزش و جوانان و روابط عمومی و اطلاع رسانی تشکیل شد.

رئیس ستاد بزگرداشت هفته دفاع مقدس آبادان؛ تصریح کرد: امسال توانستیم با هماهنگی های بیشتر و صد البته بدون کمک و همراهی مسئولان رده بالای شهرستان، امور مربوطه را از پیش ببریم.

صریحی؛ یادآور شد: متاسفانه سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان حاکمیت منطقه در موضوع برنامه ریزی و اجرای ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس با رویکرد آبادان هیچ همکاری و همراهی نداشت که به هیچ وجه پذیرفتنی و قابل چشم پوشی نیست.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =