۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
سهم ۸۰ درصدی هلال احمر از واردات واکسن

ایرنا نوشت: رییس جمعیت هلال احمر گفت: بدون شک هلال احمر در کنترل کرونا در خط مقدم حضور دارد و ۸۰ درصد واردات واکسن کرونا از طریق کانال جمعیت هلال احمر وارد کشور شده است.

کریم همتی روز چهارشنبه در مراسم یادبود ۴۸۹ امدادگر شهید جمعیت هلال احمر در ستاد مرکزی توان بخشی افزود: جمعیت هلال احمر از آغازین روزهای تشکیل این جمعیت در سال ۱۳۰۰ تا امروز یک سیر تکاملی داشته است و همواره در کنار مردم بوده است.

وی ادامه داد: در سیر تاریخی حوادث در کشور شاهد بودیم که هلال احمر همواره در کنار هموطنان بوده و بدون ملاحظات سیاسی و حزبی فعالیت کرده است.

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: این جمعیت علاوه بر اینکه در هشت سال دفاع مقدس همواره در کنار مردم بود در زمان شیوع ویروس کرونا نیز همچنان تنگاتنگ کنار مردم بوده است در واقع هلال احمر با این روحیه نوع دوستی در مبارزه با کرونا از اولین روزها در کنار هموطنان بود و با همکاری ارگانها و نهادها به کنترل این بیماری پرداخت.

وی اظهار داشت: بدون شک هلال احمر در کنترل کرونا در خط مقدم بوده است چرا که ۸۰ درصد واردات واکسن کرونا از کانال جمعیت هلال احمر وارد کشور شده است که پشتیبانی و حمایت مردم کشور از هلال احمر می تواند آنرا هر روز توانمندتر کند.

همتی تاکید کرد: جایگاه ویژه هلال احمر نشان می دهد که با صلیب سرخ همیار خوبی بوده است.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: آن جنگ را هر کشوری به غیر از ایران اگر داشت تقریبا بعد از چند ماه نابود شده بود چرا که فکر می کردند مردم ایران بعد از انقلاب ضعیف شدند در حالی که جوانان کشور جانانه جنگیدند و هلال احمر هم در آن دوران فعالیت های ارزشمندی انجام داد.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: هلال احمر در زمان جنگ ۵ مرکز امدادی داشت که مسوولیت امداد جبهه ها بر عهده داشت که همه خدمات امدادی جنگ را پوشش می داد و از این میان ۴۸۹ شهید و بیش از ۱۲۰۰ نفر جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی گفت: در زمان دفاع مقدس، هلال احمر با خودرو و هواپیما به رزمندگان انقلاب کمک رسانی می کرد که وظیفه مهم آن رسیدگی به مجروحان جنگ بود.

همتی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس هلال احمر با ۳ فروند بالگرد بیش از ۳۳۰۰ ساعت پرواز امدادی انجام داده است و همچنین از آغاز جنگ بانوان داوطلب امدادگر جمعیت هلال احمر هم در پشت خط مقدم و هم در مناطق درگیر جنگ فعالیت های امدادی گسترده انجام دادند.

وی افزود: هلال احمر در باز پیوند اسراء و خانواده آنان فعالیت های خوبی داشته است که ۸۰ هزار مکتوب از نامه های آنان در کتابخانه هلال احمر ثبت شده است.

همتی ادامه داد: در جنگ شهرهایی که زیر باران بمب و موشک باران بود جمعیت هلال احمر به داد مردم زخمی و ستم دیده آن مناطق می شتافت و در آن زمان تعداد استقبال مردم برای داوطلب شدن در جمعیت هلال احمر تحسین برانگیز بود.

وی گفت: جمعیت هلال احمر در این سال ها وارد منازعات سیاسی و حزبی نشده است و فقط هدف کمک رسانی و خدمت داشته است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =