افزایش ۲ برابری جریمه قاچاق چوب وزغال درچهارمحال و بختیاری

ایرنا نوشت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت برخورد با قاچاق چوب گفت: جریمه قاچاق چوب و زغال جنگلی در استان با هدف جلوگیری از تخریب جنگل ۲ برابر افزایش یافت.

سید اسماعیل صالحی افزود: براساس مصوبه جدید کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و هماهنگی با سازمان تعریزات حکومتی استان، جریمه هر کیلو چوب جنگلی قاچاق از ۵۰۰ هزار ریال به یک میلیون ریال و هر کیلوگرم زغال قاچاق از یک میلیون و ۳۰۰هزار ریال به سه میلیون ریال افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه افزایش جریمه به عنوان یک عامل بازدارنده از قاچاق چوب و زغال در استان است،گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۲ تن چوب و چهار تن زغال قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

صالحی اظهار داشت:  در این مدت ۱۳۴ خوردی حامل چوب و زغال قاچاق در استان توقیف ۱۳۴ پرونده قاچاق چوب و زغال در استان تشکیل شده است.

به گفته وی، بیشترین تعداد پرونده‌های چوب و زغال قاچاق در شهرستانهای خانمیزا، کیار، لردگان، کوهرنگ، بروجن بود و در شهرستان‌های بن، سامان و فارسان پرونده قاچاق چوب و زغال تشکیل نشده است.

صالحی افزود: طرح افزایش جریمه قاچاقچیان چوب و زغال با هدف جلوگیری از تخریب جنگل و مقابله با پدیده شوم قاچاق چوب و زغال جنگلی تصویب شد.

وی گفت: برخورد با متخلفان و شبکه قاچاق زغال وچوب  از مهمترین برنامه‌های حفاظتی اداره کل است که در این راستا نیازمند حمایت و همکاری بیشتر تمام نهادها، ادارات ،دستگاه‌های دولتی و نظارتی، سازمان‌های مردم نهاد با این اداره کل است.

گفتنی است ، قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شود.

جنگل های زاگرس در چهارمحال و بختیاری در سال های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع است.

از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =