‍ بارقه های امید، در پس تولد دوقلوها و بازگشت حیات به مادر کرونایی

در هفته گذشته خانمی ۳۰ ساله در بارداری دوم خود و در آستانه فرزندان دو قلوی خود به بیماری کرونا مبتلا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان در طی نوزده ماه گذشته، پاندمی بیماری کووید-۱۹ شرایط سخت و دشواری را بر بدنه نظام سلامت و جامعه ایجاد کرده که در بین اتفاقات و خبرهای ناگوار موارد فوت ناشی از این بیماری منحوس، لحظات و خبرهای کوچک و بزرگ خوشایند و امیدوار کننده، باعث حفظ و ارتقاء سطح امید در جامعه شده ولو هر چند اندک، ولی مرحمی بر آلام مردم گردیده است.از میزان مبتلایان سرپایی، بستری و فوت به دلیل ابتلا به بیماری کرونا گرفته تا رکود اقتصادی و مسائل روانی آن، شرایط را کمی سخت و حساس نموده است. در اذهان آحاد مختلف جامعه به ویژه دست اندرکاران حوزه سلامت، ابتلای مادران باردار به بیماری کووید-۱۹، اضطراب و حساسیت خاصی را به وجود آورده و شرایط نگران کننده ای را به وجود می آورد.

در هفته ای اخیر خانمی ۳۰ ساله در بارداری دوم خود و در آستانه تولد فرزندان دوقلوی خود، به بیماری کرونا مبتلا که متأسفانه به دلیل درگیری بالای ریه ها، در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان بستری و تحت درمان قرار می گیرد.

دکتر معماریان مدیرعامل مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان و پزشک معالج بیمار در این خصوص گفت: در هفته بیست و نهم بارداری، با توجه به شرایط مادر و با مشورت تیم درمان و دکتر اعرابیان متخصص زنان و زایمان، تصمیم به ختم بارداری اتخاذ گردید و پس از عمل سزارین، نوزادان که یک دختر و یک پسر هستند، در بخش NICU مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) تحت مراقبت های ویژه قرار داشته که خوشبختانه در شرایط نرمال قرار دارند.

دکتر معماریان افزود: با توجه به شرایط ناپایدار، درگیری شدید ریه ها و شرایط حاد مادر، با کاهش سطح اکسیژن خون به کمتر از ۶۰ درصد روبه رو شده و بیمار اینتوبه و اکسیژن بیمار نیز از طریق دستگاه تنفس برقرار گردید.

مدیرعامل مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان خاطر نشان کرد: در طول دوره درمان، تمامی اقدامات درمانی تخصصی ویژه بیماران کرونایی در دنیا، جهت بیمار انجام و روز به روز نتایج خوشایندی از وضعیت جسمانی بیمار مشاهده گردید و به مدد الهی و تلاش شبانه روزی همکاران، بیمار در شرایط پایداری قرار گرفت و خوشبختانه بیمار با توجه به شرایط جسمی طبیعی از دستگاه تنفسی نیز جدا شده و به لطف خداوند متعال با حال عمومی مناسب ترخیص گردید.

این بار نیز با کمک پروردگار متعال و تلاش شبانه روزی پزشکان و کادر درمان مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان به ویژه دکتر معماریان فوق تخصص بیماریهای ریه و پزشک معالج، دکتر همتی متخصص بیهوشی، دکتر گوهری متخصص بیماریهای عفونی، دکتر اعرابیان متخصص زنان و زایمان و کادر پرستاری پرتلاش این مرکز و با ارایه خدمات درمانی استاندارد و تخصصی، شرایط جسمانی این مادر بهبود یافته و این بار، نه اضطراب و استرس بابت شرایط یک مادر باردار پرخطر، بلکه حس امید و حیات در این مرکز احیا گردید و نوزادانی معصوم از نعمت مادر، و همسری زحمتکش از وجود همدم محروم نگردیدند.

همچنین در ادامه این گفتگو دکتر حافظی رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان در خصوص ارایه خدمات فوق تخصصی به دوقلوهای این مادر سی ساله گفت: با تلاش های خستگی‌ناپذیر پزشکان این مرکز به ویژه دکتر تقی پور فوق تخصص نوزادان، پرستاران و تمامی مدافعان سلامت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان(NICU) مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع)، علاوه بر ارائه خدمات درمانی و مراقبتی، علم و فنون تخصصی را با عاطفه و محبت درآمیخته و اولین تصاویر زندگی این دو نوزاد را چهره محبت آمیز یک مدافع سلامت رقم زدند و همانند یک ناجی، در ناخودآگاه این نوزادان نقش خواهند بست.

به راستی که مدافعان سلامت مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، باز هم افتخار نجات چند زندگی را یکجا به خود اختصاص داده و همچنان؛

این راه پر امید ادامه دارد...

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =