دولت رئیسی تن به برجام بدهد، کابوس قطعنامه ۵۹۸ می شود/ روزی ۱۲۰ میلیون دلار ضرر هسته ای می دهیم

یک فعال سیاسی گفت: ما روزی ۱۲۰ میلیون دلار در شرایط کنونی داریم ضرر هسته ای و عدم توافق در برجام را می دهیم. امیدوارم پیش بینی ام درست نباشد و دولت آقای رییسی برجام را احیا کند.

علی نظری،  سردبیر روزنامه مستقل در کلاب هاوس خبرآنلاین گفت: تحلیل ما در جلسه آقای ظریف امروز این بود که ما مدتها در دولت آقای رییسی مذاکره ای نخواهیم داشت. ایشان تایید کرد و گفت وقتی باقری کنی عضو ارشد تیم مذاکره کننده باشد از او و امثال ایشان مذاکره در نمی آید.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> گفتگوی‌چالشی درباره"از واکسن تا برجام؛روحانی چه کرد؟رییسی چه کرد؟"

نظری گفت: رهبری دستور دادند سیاست ما نه جنگ است و نه مذاکره. تا مرز جنگ رفتیم ولی سیاست پخته نظام موجب احتراز از جنگ شد. اما چون رهبری فرمودند نه جنگ و نه مذاکره مطمئن هستم مذاکره ای در بین نخواهد بود. در ملاقات با آقای عبدالهیان هم او پاسخ داد ما مذاکره مشروط با آمریکا داریم اولا باید تمام تحریمها را تعلیق کنند. ما ۳ ماه راستی آزمایی کنیم ببینیم تحریمها برداشته شده است یا نه. که در واقع این وعده سرخرمن است و بهانه ای برای مذاکره نکردن است.

این فعال سیاسی ادامه داد: درباره برجام هم معتقدم این دولت تن به برجام نمی دهد اگر هم بدهد کابوس قطعنامه ۵۹۸ می شود که مرداد ۶۷ را خواهیم داشت. ما زیر بار مذاکره قطع جنگ در سال ۶۰ نرفتیم و در سال ۶۷ به جام زهر اکتفا کردیم. نرمش قهرمانانه در برجام می بینم ولی در روزی که خیلی دیر شده است. ما روزی ۱۲۰ میلیون دلار در شرایط کنونی داریم ضرر هسته ای و عدم توافق در برجام را می دهیم. امیدوارم پیش بینی ام درست نباشد و دولت آقای رییسی برجام را احیا کند.

۲۳۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =