تلاش برای از سرگیری اعزام به عتبات عالیات بعد از ماه صفر

تسنیم نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری برای نهایی شدن تفاهم با مسئولان ذیربط عراق برای از سرگیری اعزام‌ها به عتبات عالیات خبر داد.

از اسفند سال ۹۸ که عراق زائران خارجی را به دلیل شیوع ویروس کرونا نپذیرفت، هیچ کاروانی به عتبات عالیات اعزام نشد و بسیاری از عاشقان حسینی که در مناسبت‌ها و ماه‌های مهم قمری به زیارت عتبات مشرف می‌شدند چشم انتظار بودند تا بار دیگر زیارت دل‌انگیز عتبات نصیبشان شود اما با آغاز واکسیناسیون و سرعت گرفتن این امر در ایران و دیگر کشورها، ورق برگشت و مرزهای هوایی برای عزیمت عاشقان حسینی به کربلای معلی گشوده شد.

بر این اساس، طبق توافق‌های صورت گرفته مقرر شد ۶۰ هزار زائر ایرانی واکسینه شده برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق عزیمت کنند؛ اگرچه طبق آخرین آمار بیش از ۸۰ هزار ایرانی توانستند خود را به این کشور برسانند اما بسیاری از افراد به ویژه آنهایی که از غافله اربعین جاماندند، آرزومند تداوم سفرهای عتبات هستند تا بتوانند در فرصت دیگری به کربلای معلی و نجف اشرف مشرف شوند. 

در این راستا علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت خبر امیدوار کننده‌ای در این زمینه اعلام و اظهار کرد: با توجه به گسترش واکسیناسیون در ایران و عراق امیدواریم سفر کاروان‌های زیارتی بعد از ماه صفر از سر گرفته شود و حضور در اربعین مقدمه‌ای برای سفرهای زیارتی باشد.

رشیدیان تصریح کرد: یکی از اهدافم از سفر به عراق پیگیری برای نهایی شدن تفاهم با مسئولان ذیربط عراق برای از سرگیری اعزام‌ها به عتبات عالیات است.

۲۳۵۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =