ساماندهی سایت بازیافت کیش برای تبدیل به یک مکان گردشگری

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش از جابجایی سایت بازیافت فعلی زباله جزیره خبر داد و گفت : سایت بازیافت فعلی زباله دارای ۵۰ تا ۶۰ هکتار اراضی است که پس از انتقال به فضای جدید ، ساماندهی و به یک مکان گردشگری تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش، عبدالنبی شرفی رییس هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مسئولان بخش های مختلف شرکت بر اساس شناخت خود از جزیره، توجه به مناطق کمتر توسعه یافته جزیره را در دستور کار قرار داده اند افزود: اجرای عملیات بهسازی معابر و جداره های سفین قدیم و جدید در ماه های گذشته آغاز شده و علاوه بر آن تلاش می کنیم با توسعه فضای سبز و رفع برخی مشکلات در معابر و میادین محلی این مناطق که بیانگر ماهیت و فرهنگ بومی جزیره هستند به جاذبه های ارزشمند گردشگری کیش تبدیل شوند .

شرفی با بیان اینکه در تمام این فعالیت ها از نظرات و پیشنهادات ساکنان بومی این مناطق استفاده می کنیم افزود: با هدف استفاده از ایده های برتر در حوزه معماری شهری در منطقه سفین، مسابقه ای برای طراحی محور بومی – فرهنگی میدان سعدی تا مسجد خانم النبیا (ص|) این جزیره در حال برگزاری است.

وی اجرای برخی طرح های عمرانی در حوزه مدیریت شهری و خدمات اجتماعی را از دیگر فعالیت های این شرکت برشمرد و تصریح کرد: تکمیل طرح هایی همچون مجموعه مصلی ، محوطه سازی فرودگاه جدید و توسعه فضای سبز ،  ساخت و تکمیل ساختمان دادگستری و بهسازی و نوسازی اماکن ورزشی تسریع شده است.

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش یادآور شد: امسال بخش عمده ای از فعالیت های مصلی شامل مناره، گنبد و فضای سبز آن به اتمام می رسد و ساخت ساختمان دادگستری جزیره هم اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است و انتظار می رود در ماه های آینده تکمیل و به بهره بردار تحویل داده شود.

رییس هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات افزود: بهسازی و مرمت زیرساخت های ورزشی این جزیره شامل سالن اسکواش، سالن تنیس، مجموعه ورزشی میرمهنا، سالن بازی های ساحلی و مجموعه سوارکاری نیز برای تقویت گردشگری ورزشی جزیره با درصد پیشرفت های مختلف در حال انجام است.

به گفته شرفی توسعه فضای آموزشی جزیره از دیگر فعالیت های عمرانی این شرکت است که در این راستا علاوه بر تداوم ساخت ۲ مدرسه ۱۸ کلاسه در تکمیل مدرسه خیز ساز شهید سیدین مشارکت داریم.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های عمرانی با محوریت حفظ محیط زیست گفت: در حوزه امور شهری جابه جایی سایت بازیافت زباله جزیره از اولویت های کاری شرکت است که برنامه این طرح ابلاغ شده و پس از تهیه پیوست زیست محیطی، ساخت سوله ای جهت پرس پسماندها و بازیافت آن به زودی عملیاتی می شود.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش یادآور شد: سایت بازیافت فعلی زباله دارای ۵۰ تا ۶۰ هکتار اراضی است که پس از انتقال به فضای جدید ، ساماندهی  و به یک مکان گردشگری تبدیل خواهد شد.

شرفی با بیان اینکه اکنون تصفیه خانه فاضلاب شمال جزیره با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب آب در حال تکمیل است افزود: انتظار می رود با پایان یافتن عملیات اجرایی این طرح ، ۱۰۰ درصد آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز جزیره از محل تصفیه پساب دو تصفیه خانه فاضلاب جزیره تامین شود.

به گفته وی به دنبال تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شمال جزیره، معضلات بوی نا مطبوع در برخی نقاط کیش برطرف خواهد شد.

شرفی رویکرد شرکت عمران، آب و خدمات از سال های گذشته را توسعه فضای سبز شهری عنوان کرد و بیان داشت: در بحث فضای سبز شیوه نامه ای جدید طبق مطالعات ما تدوین شده تا انتخاب نوع پوشش گیاهی جزیره کیش متناسب با اقلیم و منطقه باشد و استفاده از برخی گیاهان و درخت ها در شیوه نامه جدید ممنوع شده است.

وی بر استفاده از درختان  بومی همانند کهور، لور انجیر معابد و نخل و دیگر گونه های سازگار تاکید کرد.

ساماندهی شهرک های کارگاهی، روشنایی ۲۸ سوله، شهرک کارگاهی، فاز های صنعتی و درخت سبز و معابر آنها، اصلاح سیستم آبیاری فضای سبز با خرید ۷۰ هزار متر لوله برای مکانیزه شدن آن، تکمیل روشنایی رینگ دور جزیره  جهت جلوگیری از تصادفات به دلیل عدم نصب تابلو و تامین روشنایی و رفع نواقص روشنایی مسیر ویژه دوچرخه سواری و رنگ آمیزی آن از دیگر اقدامات مطرح شده شرکت عمران، آب و خدمات کیش در حوزه امور شهری بود.

عبد النبی شرفی عنوان کرد: بخش عمده زیرساخت های آب و برق جزیره هندورابی از سوی واحد تدارکات و پشتیبانی شرکت عمران آب و خدمات پیگیری شده و در حال انجام است و تا دو ماه آینده با خرید ژنراتورها مشکلات قطعی برق و آب این جزیره نیز برطرف خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =