توسعه گردشگری استان یزد با استفاده از ظرفیت آیین‌های مذهبی

استاندار یزد با بیان اینکه گردشگری یکی از ظرفیت های مهم توسعه استان یزد است گفت: بر این اساس باید از ظرفیت گردشگری مذهبی و آیین‌های دینی استفاده بیشتری کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدعلی طالبی در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه عکس و فیلم لحظه های عاشورایی، با اشاره به آیین های بی‌نظیر مذهبی در استان، گفت: در چند سال اخیر مراسم‌های عزاداری یزد مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و «گردشگری مذهبی» پدید آمده است.

وی با بیان اینکه استان یزد دارای بی نظیرترین آیین های مذهبی است، اظهارداشت: نمونه عینی این آیین ها، مراسم های عزاداری یزد است به طوری که در طول پنج سال اخیر نیز این مراسم ها و برنامه ها مورد استقبال گردشگران مختلف داخلی و خارجی قرار گرفته است و توانستیم به اصطلاحی تحت عنوان گردشگری مذهبی بپردازیم. 

استاندار یزد ادامه داد: معتقدم پرداختن به این موضوع و استفاده از ظرفیت های هنری برای بازنمایی آیین های مذهبی و دینی از جمله عزاداری ها می تواند علاوه بر انتقال این فرهنگ و تاثیرگذاری بر دیگر فرهنگ ها بواسطه آموزه های دینی و معنوی استان، به معرفی استان و بازشدن پنجره های جدید پیش روی توسعه گردشگری استان کمک کند. 

طالبی در پایان با بیان اینکه عکاسان بسیار خوبی در استان یزد فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: امیدوارم اقدامات و فعالیت هایی نمونه ی برگزاری جشنواره و مسابقه عکاسی عاشورایی به دیگر حوزه های مختلف هنری تعمیم پیدا کرده و حتی این برنامه ها بعد ملی داشته باشد.

توسعه گردشگری استان یزد با استفاده از ظرفیت آیین‌های مذهبی

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =