مرگ ۵۰۰ هزار نوزاد در جهان به دلیل آلودگی هوا

ایسنا نوشت: نتایج یک بررسی بین المللی نشان می دهد: آلودگی هوا با شش میلیون مورد تولد زودرس در جهان در یک سال مرتبط بوده است.

آلودگی هوا بر کم سن و سال ترین انسانها نیز تاثیر می گذارد چرا که تحقیقات جدید نشان می دهد هوای آلوده با حدود شش میلیون زایمان زودرس و حدود سه میلیون تولد نوزاد زیر وزن طبیعی در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ مرتبط بوده است.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد جمعیت جهان در فضاهای باز از هوای آلوده تنفس می کنند و اثرات آن در طول سالها ادامه می یابد زیرا نوزادان نارس یا کودکانی که هنگام تولد از وزن ایده آلی برخوردار نیستند بیشتر احتمال دارد در طول زندگی به انواع بیماری ها دچار شوند. همچنین زایمان زودرس علت اصلی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان است.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: بار و پیامدهای ناشی از آلودگی هوا بسیار زیاد است اما با تلاش کافی می توان اثرات منفی این معضل را تا حد زیادی کاهش داد.

این گروه از محققان دریافتند: اگر میزان آلودگی هوا در جنوب شرق آسیا و صحرای آفریقا به حداقل برسد، زایمان زودرس و تولد نوزادانی با وزن کم تقریبا ۷۸ درصد کاهش می یابد. این مناطق بالاترین نرخ زایمان زودرس در جهان را دارند.

محققان همچنین اظهار داشتند که مناطق توسعه یافته تر از جمله ایالات متحده نیز با خطرات قابل توجهی از آلودگی هوا مواجه هستند. برآوردها حاکی از آن است که آلودگی هوا در فضاهای باز عامل ۱۲ هزار مورد زایمان زودرس در این کشور در سال ۲۰۱۹ بوده است.

در مطالعه ای که پیش از این انجام گرفت، محققان به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا در مرگ ۵۰۰ هزار نوزاد در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ نقش داشته است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =