۰ نفر
۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
الجزایر سفیر فرانسه را احضار کرد

فارس نوشت: منابع الجزایری، شامگاه امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که وزارت امور خارجه این کشور سفیر فرانسه را احضار کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «البلاد»، وزارت امور خارجه الجزایر پس از احضار سفیر فرانسه، اعتراض رسمی خود را درباره تصمیم اخیر مقامات فرانسوی مبنی بر محدود کردن تعداد روادید برای مردم الجزایر ابلاغ کرده است.

مطابق با بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر، دبیرکل این وزارت‌خانه به سفیر فرانسه هشدار داده است که اقدام یک‌جانبه این کشور تبعات منفی بر روند آمدوشد شهروندان الجزایری به فرانسه خواهد داشت.

در ادامه این گزارش همچنین عنوان شده است که این تصمیم بدون رایزنی با مقامات الجزایر اتخاذ شده است و با حقوق بشر و تعهدات دو دولت در تضاد است.

«گابریل اتال» سخنگوی دولت فرانسه اخیرا اعلام کرد که کشورش تصمیم دارد تعداد روادیدها برای شهروندان الجزائر و مغرب را به نصف و برای اتباع تونسی را به ۳۰ درصد کاهش دهد.

سخنگوی دولت فرانسه همچنین گفته بود که دستگاه قضایی این کشور در فاصله بین ژانویه تا جولای حکم بازگرداندن ۷۷۳۱ تبعه الجزائر به کشورشان را صادر کردخ که از این تعداد تنها ۲۲ نفر از آن‌ها به کشورشان بازگشتند و این امر نشان می‌دهد الجزائر از صدور مجوزهای کنسولی برای بازگشت این شهروندان به کشورشان خودداری می‌کند و همین امر باعث شد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به بررسی این وضعیت و کاهش تعداد روادیدهای صادره روی آورد.

پاریس اعلام کرده بود که ماکرون پس از بررسی برخی قوانین، برنامه‌های درسی و ارائه برنامه‌های توسعه‌ای، تصمیم گرفت که تعداد روادیدهای صادره برای الجزائر و مغرب به نصف و برای اتباع تونسی به ۳۰ درصد کاهش یابد و این تصمیم از چند ماه پیش به صورت محرمانه اتخاذ شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =