اعتراض مدنی شهروندان یک شهر با ریختن زباله مقابل فرمانداری

ایرنا نوشت: انباشت زباله در سطح شهر لالی در چند روز گذشته موجب شد تا تعدادی از شهروندان زباله های خود را جلوی درب ورودی ساختمان فرمانداری لالی رها کنند.

چند شهروند لالی روز شنبه هدف خود از این حرکت را بی تفاوتی مسولان نسبت به جمع آوری زباله از سطح شهر و بوی تعفن ناشی از انباشت زباله عنوان کرده و اظهار داشتند: این حرکت اقدامی اعتراض آمیز از سوی مردم لالی است تا مسئولان مربوطه به خود آمده و هر چه سریعتر این مشکل را حل کنند.
آنان با اشاره به مشکل کارگران شهرداری لالی که نزدیک به ۱۰ ماه است حقوق دریافت نکرده اند افزودند: نزدیک به یک هفته است هیچ اقدامی برای نظافت سطح شهر لالی و جمع آوری زباله از سوی شهرداری انجام نشده است. آلودگی ناشی از انباشت زباله موجب هجوم سگ های بلاصاحب و گربه ها به کوچه ها و معابر شده است.
یک شهروند لالی نیز از حمله سگ های بلاصاحب به یک  پیرزن در مرکز شهر لالی خبر داد و گفت: چند روز پیش نیز سگ های ولگرد به یک کودک حمله کرده و وی راهی بیمارستان شد.
پدر این کودک هفت ساله به خبرنگار ایرنا گفت: در حالیکه کودک خردسالم به همراه مادرش برای گرفتن نوبت پزشک به مرکز شهر لالی رفته بودند گله ای از سگ های ولگرد به فرزندم حمله ور شده و وی را از ناحیه کمر گاز گرفته و مجروح کردند. 
نماینده کارگران شهرداری لالی نیز با بیان اینکه کارگران این شهرداری ۱۰ماه حقوق معوقه و هفت ماه تاخیر در پرداخت حق بیمه دارند گفت: کارگران شهرداری لالی برای دریافت مطالبات به حق خود چندین بار دست به تجمع زدند اما تاکنون نتیجه ای نداشته و مسئولان مربوطه اقدامی برای پرداخت مطالبات آنان نکردند.
محمدی در ادامه با بیان اینکه این کارگران در شرایط فعلی برای تامین هزینه خوراک روزانه خانواده نیز با مشکل مواجه هستند افزود: کارگران شهرداری امنیت شغلی ندارند.

در حالیکه تلاش خبرنگار ما برای گفت و گو با سرپرست شهرداری لالی در این باره بی نتیجه ماند رییس شورای شهر لالی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مشکل کارگران این شهرداری را برطرف کنیم گفت:مشکلات شهرداری لالی فراتر از  مسائل کارگری است.

قاسم رستمی افزود: از زمان آغاز به کار شورای جدید ۲ ماه حقوق و چهار ماه حق بیمه این کارگران پرداخت شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مشکلات امروز شهرداری لالی حاصل انباشت مشکلات یک دوره ۱۰ ساله است. این شهرداری نه تنها در تامین حقوق بلکه برای ساماندهی تجهیزات موتوری و ماشین آلات فرسوده نیز با مشکل مالی مواجه است.

رستمی اظهار داشت: بی نظمی در شهرداری لالی و مسائل درآمدی و نظام کارگری آن حاکم است که شورای اسلامی شهر دنبال سامان دهی آن می باشد.
کارکنان شهرداری لالی پیش از این در چند نوبت با برپایی تجمع صنفی پرداخت مطالبات خود را خواستار شدند.

شهر لالی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در ۱۷۰ کیلومتری مرکز استان خوزستان قرار دارد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =