نوعی از راه رفتن که ممکن است نشانه سرطان ریه باشد!

باشگاه خبرنگاران نوشت: سرطان ریه در بین خطرناک‌ترین انواع سرطان قرار دارد و تشخیص آن تا زمانیکه به سایر نقاط بدن گسترش نیابد، معمولاً دشوار است.

بسیاری از مردم ممکن است ندانند که در معرض خطر ابتلا به سرطان خطرناک ریه هستند، زیرا علائم آن در مراحل اولیه بسیار اندک است. این بدان معناست که سرطان ریه معمولا قبل از اینکه بیمار علائم واضحی را مشاهده کند، به سطح پیشرفته‌ای رسیده باشد.

علائم سرطان ریه اغلب شامل سرفه شدید، درد قفسه سینه و حتی سردرد است. اما توجه به یک علامت گویا در راه رفتن شما نیز می‌تواند منادی خطر ابتلا به سرطان ریه باشد.

به گزارش وب سایت پزشکی WebMD، برخی از بیماران ممکن است برای حفظ تعادل خود مشکل داشته باشند. این علامت ناشی از نوعی سرطان ریه است که بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد.

سیستم عصبی مسئول حرکت ماهیچه‌هاست، به همین دلیل ممکن است به راحتی تعادل خود را از دست داده یا احساس ناپایداری کنید. این وب سایت بهداشتی اضافه کرد که مشکلات تعادلی می‌تواند با سرگیجه بی دلیل همراه باشد.

WebMD توضیح داد: در مراحل اولیه بیماری، هیچ علامتی از سرطان ریه وجود ندارد که بتوانید آن را مشاهده یا احساس کنید. سرطان ریه سلول کوچک ممکن است به سیستم ایمنی بدن حمله به سیستم عصبی را توصیه کند، که به نوبه خود ممکن است بر عملکرد ماهیچه‌ها تأثیر بگذارد؛ و می‌تواند وقتی نشسته ایدبرخاستن سخت باشد، یا ممکن است احساس ناپایداری کنید. 

این وب سایت بهداشتی فاش کرد: در صورت شلوغ شدن تومور در بالای ریه راست، ممکن است به دلیل کم خونی یا پشتیبان گیری در ورید اجوف فوقانی، ورید بزرگی که خون را از سر شما به قلب شما منتقل می‌کند، سرگیجه بگیرید.

اما فقط به این دلیل که مشکلات تعادلی دارید، لزوما به این معنا نیست که شما سرطان ریه دارید. این می‌تواند به سادگی در اثر بیماری حرکت، سردردهای میگرنی یا آسیب به سر ایجاد شود.

اگر به طور ناگهانی تعادل خود را از دست بدهید، احتمالاً نشانه آسیب عصبی در پاها یا مشکلات بینایی است؛ بنابراین، اگر نگران مشکلات تعادلی خود هستید، لازم است با پزشک مشورت کنید.

سرفه شایع‌ترین علامت سرطان ریه است، اما همچنین می‌تواند باعث تنگی نفس، درد قفسه سینه و تغییرات جزئی در صدا شود.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =