هزینه ۲۰ میلیاردی بیمه سلامت برای درمان بیماران کرونایی در یزد

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه بیش از ۳۳۰ هزار نفر افراد زیر پوشش این بیمه در استان هستند، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی در استان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ محمد دریجانی به مناسبت هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد:  سه میلیارد تومان از مبلغ یاد شده صرف ۵۵۸ نفر از افراد کرونایی بستری در استان شد که  فاقد بیمه بودند که بیمه سلامت آنها را رایگان بیمه کرد.

وی افزود : افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند نسبت به بیمه سلامت همگانی اقدام کنند چون در این زمینه هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. 

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک ارتباط مردم با بیمه سلامت و فعال شدن این سامانه ها در استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: سامانه Bimehsalamatiranian.ir سامانه ای است که بیمه شدگان می توانند با ارائه کدملی، سوابق بیمه ای خود را دریافت کنند.

دریجانی یاد آور شد: shafaf.ihio.gov.ir نیز سازمانه شفاف سازی و shekayat.ihio.gov.ir نیز سامانه رسیدگی به شکایات مردم هستند.

وی گفت: بیمه شدگان همچنین می توانند پیشنهادات خود را از طریق سامانه qms.ihio.gov.ir/createsuggestion با مدیران این سازمان در میان بگذارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از سامانه Eservices.ihio.gov.ir/esc به عنوان سامانه خدمات غیرحضوری یاد کرد و افزود: بیمه شدگان با مراجعه به این سایت، می توانند سوابق دارویی خود را نیز مشاهده کنند.

وی با اشاره به فراگیر شدن نسخه های الکترونیک در مطب پزشکان، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه ها اظهار کرد: افراد زیر پوشش بیمه سلامت هنگام مراجعه به پزشک ، کد رهگیری دریافت کنند تا هنگام دریافت خدمات چون سی تی اسکن ، دارو و غیره با مشکل روبرو نشوند.

دریجانی دیدار با استاندار، تجلیل از موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد و تجلیل از خانواده های شهدای مدافع سلامت را از جمله برنامه های هفته بیمه سلامت در استان بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد بیماران بستری در استان غیر بومی هستند گفت: این رقم در استان های تهران ، اصفهان  و فارس به ترتیب ۳۰، ۱۳ و هشت درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خاطرنشان کرد: البته هزینه درمان این افراد در  بودجه درمان استان لحاظ می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =