بهره‌برداری از فاز اول کارخانه نوآوری یزد در دهه فجر امسال

استاندار یزد گفت: برای حل مشکل نقدینگی و تکمیل فاز اول کارخانه نوآوری یزد در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به طرح این موضوعات خواهیم پرداخت تا در دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مهران فاطمی در جریان بازدید از پروژه کارخانه نوآوری یزد، یکی از محورهای توسعه استان را حوزه فناوری و نوآوری دانست و گفت: این کارخانه یکی از اقدامات بسیار خوب انجام شده در استان است که در دولت قبل زحمات بسیاری برای آن کشیده شده و ما مصمم به تکمیل این پروژه هستیم.

وی با اشاره به اهتمام جدی استان برای تسریع در اجرای عملیات آن، اظهار کرد: در راستای حل مشکل نقدینگی و دیگر مسائل و مشکلات پیش روی تکمیل فاز اول کارخانه نوآوری یزد، هفته آینده با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور دیدار و به طرح این موضوعات خواهیم پرداخت تا فاز اول این پروژه در دهه فجر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

 فاطمی در ادامه از قرارگیری نام کارخانه نوآوری یزد و تکمیل فازهای دوم و سوم آن، در لیست پروژه های اولویت دار سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور به استان یزد خبرداد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص بودجه مورد نیاز پروژه، شاهد بهره برداری آن در بازه زمانی مشخص بوده و بتوانیم الگویی از این حوزه، در سطح کشور باشیم.

لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز با اشاره به تجربه مثبت مرمت کارخانه اقبال و استفاده از آن در بازسازی کارخانه درخشان، گفت: با توجه به فرسودگی بیشتر ساختمان قدیمی این کارخانه، کار ترمیم آن دشوارتر از مجموعه اقبال بود.

وی با تاکید بر تمرکز روی بهره برداری بموقع فاز اول کارخانه نوآوری درخشان، گفت: مباحث تامین مالی و امور اجرایی فاز اول پروژه در اولویت قرار دارد.

در این نشست رحمانی، مسئول امور توسعه ای پروژه گفت: نخاله برداری و پاکسازی، جداسازی مصالح، سمپاشی و ضدعفونی، تسطیح محوطه و تثبیت خاک، تجهیز کارگاه، حذف الحاقات، استحکام‌بخشی پایه ستون های بیرونی و مرمت چاه ها و بام ها از جمله اقدامات انجام شده در این مجموعه بوده است.

وی با بیان اینکه اواخر سال ۹۸ احداث کارخانه نوآوری در سفر هیئت دولت وقت به استان یزد مصوب شد، گفت: از مجموع ۴۳ هزار متر مربع وسعت این کارخانه، ۱۸ هزار و ۴۰۰ مترمربع آن به پارک علم و فناوری یزد واگذار شده است.

رحمانی هزینه انجام سه فاز کامل پروژه را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه تاکنون ۲۸ میلیارد هزینه شده است، گفت: در حال حاضر برای اتمام فاز اول پروژه به ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

بهره‌برداری از فاز اول کارخانه نوآوری یزد در دهه فجر امسال

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =