اجرای پروژه آبخیزداری ( بند خاکی) در حوزه آبخیز ده نمک شهرستان آرادان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان ، اجرای پروژه های آبخیزداری را در راستای مدیریت منابع خاک و آب بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: آبخیزداری با کنترل و مهار سیلاب ها، در جلوگیری از حوادث غیرمترقبه نقش مهم و اساسی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مهدی حسینی افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از خروج روان آبهای سطحی و بالا بردن نفوذ پذیری خاک منطقه از عملیات احداث بند خاکی استفاده گردید.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی سفره های زیرزمینی در حوزه ده نمک گفت: اجرای عملیات احداث بند خاکی به حجم ۴۴۰۰۰ متر مکعب و عملیات سرریز بر روی بند خاکی به حجم ۴۸۰ متر مکعب در سال جاری در منطقه ده نمک از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا گردید، ایشان  یکی از ویژگی های بارز این عملیات را پیشگیری مهار سیل ، بهره برداری از سیلاب ، تغذیه آبخوانها و مقابله با پیامدهای خشکسالی در راستای حفظ تعادل اکولوژیک و اصلاح کاربری اراضی دانستند.

حسینی بیان کرد:  این پروژه در حوزه ده نمک به مساحت ۲۱۰۰۰ هکتار اجرا گردیده است . ایشان تنها راهکار اصلی تحقق ایجاد تعادل بین ذخیره نزولات و مصرف را اجرای جدی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با همکاری مردم معرفی کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =