مصرف انرژی ایران پنج برابر میانگین استاندارد جهانی

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: ایران پنج برابر میانگین استاندارد جهانی انرژی مصرف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، آقای علی زیار گفت: ما به عنوان کشوری که دارنده ذخایر عظیم نفت و گاز هستیم، متاسفانه ۵ برابر میانگین استاندارد جهانی انرژی مصرف می‌کنیم که این موضوع زیبنده‌ی کشوری مثل ایران نیست.

زیار در مراسم اعطای گواهینامه انجام برنامه ممیزی شخص ثالث سیستم مدیریت انرژی بر مبنای ایزو ۵۰۰۰۱ در ساختمان‌های این شرکت که صبح امروز (چهارشنبه ۵ آبان) برگزار شد، افزود: سهل انگاری‌های زیادی در بحث مصرف انرژی در گذشته انجام شده و متاسفانه بخشی نیز در حال حاضر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه انرژی در تمام سطوح در حال انجام است، تصریح کرد: ما به عنوان تولیدکننده بخش مهمی از انرژی کشور باید فرهنگ استفاده درست از انرژی را در لایه‌های اجتماع و سایر صنایع توسعه دهیم.

زیار افزود: سازمان‌ها و دستگاه‌هایی مانند شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران که در بحث تولید فرآورده و افزایش توان تولید کار کرده و منابع صرف می‌کنند، باید در بحث مدیریت مصرف و جلوگیری از اتلاف منابع انرژی تلاش بیشتری انجام دهند.

مصرف انرژی ایران پنج برابر میانگین استاندارد جهانی

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از انرژی و سرمایه کشور در حال هدر رفتن است، گفت: نیروگاه‌ها بخشی زیادی از توان تولید را صرف خودشان کرده‌اند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: در مجموعه وزارت نفت اولین شرکتی هستیم که استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ را در سطح ساختمان‌های ستاد اجرا کرده‌ایم و باید هم همینطور باشد.

وی گفت: شرکتی که تولیدکننده فرآورده سوختی است از خودش باید شروع کند تا بتواند مدیریت بهینه مصرف سوخت را در سایر واحدهای صنعت نفت و در لایه‌های اجتماع فرهنگ‌سازی کند.

زیار ادامه داد: توسعه مدیریت مصرف سوخت کار بزرگی است و باید دو برابر توانمان در بحث افزایش ظرفیت تولید در موضوع مدیریت مصرف کار انجام دهیم.

وی تاکید کرد: این اقدام تنها مختص دستگاه وزارت نفت نیست و تمام دستگاه‌ها باید وارد صحنه شده و کمک کنند تا مدیریت مصرف انرژی را به عنوان فرهنگ عمومی در کشور حاکم کنند.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =