انتقاد تند حقیقت پور از نظرات متناقض درباره حمله سایبری/ در زمان بحران یک نفر حرف بزند

سایت مدارا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم اظهار داشت: دشمن اذعان دارد که حمله سایبری بوده اما در داخل می گویند که مشکل نرم افزاری است

منصور حقیقت‌پور، نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در مورد حمله سایبری رخ داده و اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌رسانی، گفت:‌ «یکی از جلوه‌های جنگ‌های امروز، جنگ سایبری است. همه مسوولان، مقامات نظامی و امنیتی و سیاسی و دنیا این را می‌دانند. قطعا ما باید قابلیت‌های‌مان را در حوزه پدافندی و آفندی ارتقا دهیم. همان‌طور که در حوزه موشکی و پهپاد پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم باید در حوزه حملات سایبری و مقابله با آن هم تلاش‌های جدی در راستای پیشرفت انجام گیرد. پهپاد جلوه‌ای از جنگ‌های جدید است. امروز جنگ رسانه‌ای، سایبری و مجازی به عنوان بدیل‌های برای جنگ‌های کالبدی و لشکرکشی‌ها و ارتش‌های نظامی استفاده می‌شود. ما هم باید در این حوزه‌ها قابلیت‌های‌مان را بالا ببریم.»

*کاش به غیرت آقایان بربخورد
او ادامه داد: «متاسفانه به دلیل شلختگی در نظام جمهوری اسلامی ما هنوز قابلیت‌ مناسب در حوزه سایبری پیدا نکرده‌ایم. کاش به غیرت آقایان بر بخورد. به دلیل شلختگی در نظام جمهوری اسلامی نتوانستیم در حوزه سایبری قابلیت‌های خود را افزایش دهیم. حالا این شلختگی به چه معناست؟ دبیر شورایعالی فضای مجازی شب گذشته در واکنش به اختلال‌های پیش آمده در جایگاه‌های سوخت، اعلام می‌کند که حمله سایبری اتفاق افتاده‌است. رییس بخش انفورماتیک پالایش و پخش اعلام می‌کند که اشکال نرم‌افزاری رخ داده‌است. وزیر کشور یک حرفی می‌زند، رییس سازمان پدافند غیرعامل حرف دیگری می‌زند.»

انتقاد تند حقیقت پور از واکنش شلخته مسئولان به حمله سایبری/مسوولان ذی‌ربط باید تنبیه شوند!

*در زمان بحران یک نفر حرف بزند
حقیقت‌پور افزود: «آقایان در بحران یک نفر باید حرف بزند. از الان باید تصمیم بگیرند که هر زمان اتفاقی افتاد یک نفر باید اظهارنظر کند. یا باید علی شمخانی به عنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی صحبت کند یا باید فیروزآبادی اظهارنظر کند یا سردار جلالی توضیح دهد...به هر حال یک نفر باید صحبت کند نه این که چندین نفر حرف‌های متفرق و متفاوت بزنند.»

این نماینده سابق مجلس و مشاور علی لاریجانی تاکید کرد: «اگر کوتاهی یا قصوری در تامین امنیت شبکه سوخت وجود داشته، مسوولان ذی‌ربط باید تنبیه شوند چرا که این موضوع قابل قبول نیست. گفته می‌شود نرم‌افزار و سخت‌افزار ما برای ۱۵-۱۶ سال قبل است. این توجیه است چرا که باید این نرم‌افزار یا سخت‌افزار ارتقا امنیتی پیدا می‌کرده‌است.»

حقیقت‌پور با اشاره به لزوم پاسخ دهی به این گونه حملات گفت: «البته باید اول به دنبال انسجام بود. یک نفر باید پاسخگوی این جنگ باشد. نظام باید در این حوزه تصمیم بگیرد و باقی باید تابع باشند. خود آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها اذعان دارند حمله سایبری بوده، بعد در داخل می‌گویند که مشکل نرم‌افزاری است.»

او با تاکید بر عکس‌العمل و عمل متقابل توضیح داد: «بحث بعدی این است که زدی ضربتی، ضربتی نوش کن. مقامات ما باید در اسرع وقت جواب بدهند. اگر آمریکا بوده یا اسراییل بوده باید مسوولان پاسخ دهند. ما فعلا این دو را متهم می‌دانیم و انتظار داریم که مسوولان انتقام بگیرند. باید برخورد قاطع کرد. ضربه دوم باید از ضربه اول بزرگتر باشد. ضربه سایبری جمهوری اسلامی ایران باید بزرگتر از ضربه سایبری دشمن باشد چرا که اگر این طور نباشد ما باخته‌ایم.»

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =