روایت فرمانده هوانیروز ارتش از قدرت بلامنازع نیروهای مسلح در منطقه و جهان

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: قربانی با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: شاید قبلا با پشتوانه آمریکا ژاندارم منطقه بودیم ولی امروز روی پای خود ایستاده ایم.

سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از هواپیمای فرندشیپ ۳۰۳۱-۵ تازه بازآمد ارتش گفت: روی این هواپیما ۳۰ هزار ساعت کار انجام شد، متاسفانه در ابتدا شرایط خوبی نداشت، ولی با تلاش و اقدام به جایگاه خوب کنونی رسید و یک کاری جهادی روی آن انجام شد، کار امروز امری بسیار ارزشمند و انقلابی است، امروزه در نیروهای مسلح به این فرمایش حضرت امام (ره) که فرمودند "ما می‌توانیم" لبیک گفته شده و همه به عنوان یک الگو به آن مهم توجه دارند.

وی افزود: اگر امروز اقتداری در نیروهای مسلح وجود دارد و در دکترین نظامی جهان، جمهوری اسلامی ایران نقش پررنگی دارد به دلیل لبیک نیروهای مسلح به همین جمله "ما می‌توانیم" است، موضوع مهم و مورد توجه دیگر نیروی انسانی ارزشمند جمهوری اسلامی است، ۴۸ هزار شهید ارتش افرادی توانمند و خداباور بودند، اگر این شهدا، جانبازان و ایثارگران نبودند شاید شرایط امروز به گونه دیگری بود.

قربانی در بخش دیگر از اظهارات خود با اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی بیان کرد: جنگ نابرابری علیه نظام نوپای ما ایجاد شد، مملکت ما در آن زمان آمادگی دفاعی نداشت و نیروی ارتش عراق در آن زمان بسیار قوی بود، ولی چه اتفاقی افتاد که شرایط آن گونه شد که نیروی الهی مثل نیروی هوایی، نیروی زمینی و هوانیروز در سه روز اول دفاع مقدس صدام را زمین گیر می‌کنند؟ فرمانده هوانیروز عراقی می‌گفت سه روز اول جنگ کمر ما شکست، این عظمت نیروهای الهی ما بود.

روایت فرمانده هوانیروز ارتش از قدرت بلامنازع نیروهای مسلح در منطقه و جهان

وی ادامه داد: این‌ها الهام گرفته از یک نیروی الهی بود که روزانه ۱۰۰ تانک از گردان‌های دشمن زمین گیر می‌شد،زمانی که حفظ نظام، اسلام و قرآن و حفظ سرزمین و وطن باشد نیروهای مسلح کار اصلی را انجام می‌دهند.

فرمانده کل هوانیروز ارتش گفت: امروز در جهان و در منطقه هرکاری انجام شود حضور جمهوری اسلامی در آن یک مولفه است، شاید قبلا با پشتوانه آمریکا به عنوان ژاندارم منطقه بودیم، ولی امروز روی پای خود ایستاده ایم و باید توجه کنیم که این ۴۸ هزار شهید ارتش برای نظام جمهوری اسلامی قدرت خلق کرده اند.

وی با بیان اینکه امروزخانواده شهدا پای انقلاب و نظام ایستاده اند،اظهار کرد: در نیروی هوایی ما هواپیما زیاد است و درهوانیروز هم این امور به خوبی پیگیری می‌شود، اگر نیروی انسانی ما نیروی انسانی خوبی نبود شاید این اتفاقات نمی‌افتاد، نیروهای مسلح ما امروز نیروی قوی و قدرت بلامنازع منطقه و جهان هستند و ارتش ما یک ارتش انقلابی و همیشه در کنار مردم می‌باشد، ما نیروهای مسلح زمانی که دشمنی باشد علیه آن همه ید واحده می‌شویم و زمانی که نیاز مردم عزیز باشد در کنار مردم خواهیم بود.

قربانی عنوان کرد: در سیل، زلزله و وقتی بحرانی رخ می‌دهد همه دست به دست هم می‌دهیم تا بحران را جمع کنیم، در زلزله کرمانشاه پروازهای زیادی انجام شد که کاری انقلابی بود یا در سیل لرستان و گلستان اقدامات خوبی انجام شد، در انتخابات ریاست جمهوری نیز از سوی هوانیروز اقدامات خوبی برای جابه جایی صندوق‌های رای شکل گرفت، امروز ما در بحث اورژانس کشور ۳۰ استان را پوشش می‌دهیم و با تلاش نزدیک به هزار نفر را از مرگ نجات داده ایم.

وی تاکید کرد: پس باید توجه کنیم که نیروهای مسلح علاوه بر عملیات‌های امنیتی و نظامی در کنار مردم عزیز نیز می‌باشند، دستاوردهای خوبی در همه قسمت‌های نیروهای مسلح و انتظامی کسب شده است، خدا را شکر می‌کنیم به سامانه بومی دید در شب در هوانیروز دست پیدا کردیم و این سامانه را بر بالگردها نصب کرده ایم، سامانه‌های موشکی برد بلند در هوانیروز بهینه شده و بحث قطعه سازی در بحث آماده به کاری بالگردها به خوبی پیگیری شده است، رزمایش‌های خوبی هم انجام شده به گونه‌ای که در رزمایش جاسک ناوهای آمریکایی در منطقه دست هایشان را بالا بردند که این اقتدار نیروهای مسلح است.

۲۳۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =