آخرین وضعیت مذاکرات دولت از زبان محسن رضایی/ مذاکرات ایران جدی است

ایسنا نوشت: معاون اقتصادی رییس جمهور گفت که تمام هم و غم ما در دولت این است که بستر جهش تولید و اقتصاد ملی را فراهم کنیم.

محسن رضایی میرقائد، امروز(۱۳ آبان) در پایان بازدید از شهرک صنعتی شماره دو اهواز، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فرصتی پیدا شد در سفری که به استان داریم، گزارشات شهرک‌های صنعتی را از استاندار بگیریم. شهرک‌های صنعتی خط مقدم تولید ملی هستند. در حقیقت اشتغال و سرمایه گذاری از شهرک‌های صنعتی آغاز می‌شود. البته در استان خوزستان در بخش کشاورزی نیز مزارع خوبی داریم.

 وی افزود:  شهرک‌های صنعتی با مشکلات زیادی مواجه هستند. مساله مالیات، مواد اولیه، بانک‌ها و اقساط عقب افتاده؛ همه موانع سد راه جهش در صنعت کشور هستند. همه این ها را داریم یکی یکی احصا می‌کنیم تا موانع را دقیق شناسایی کنیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: امروز مشکل بزرگ ما، تحریم‌های داخلی است. البته ان شاءالله این دولت تحریم‌های ظالمانه خارجی را هم برخواهد داشت. البته مذاکرات ایران جدی است اما مهم‌تر از تحریم خارجی، تحریم‌ داخلی است که دست و پای صنعتگران، کشاورزان و کارآفرینان را بسته است.

رضایی میرقائد با بیان این که محیط کسب و کار ایران رتبه خوبی ندارد، گفت: تمام هم و غم ما در این دولت این است که بستر جهش تولید و اقتصاد ملی را فراهم و محیط مناسبی درست کنیم تا کارآفرینان کشور با همه ظرفیت فکری، خلاقیت و نوآوری بتوانند تولید ملی را جهش دهند. این جا واحدهای صنعتی خوبی وجود دارد که در حال بررسی مشکلات آن‌ها هستیم و مسائل شان را پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص برنامه دولت برای برگشت به تولید واحدهای راکد نیز خاطر نشان کرد: جزو اولین اولویت‌های ما این است که فعلا واحدهایی که بخش زیادی از مسیر تولید را پیش برده‌اند را فعال کنیم. هم آن‌هایی که نیمه تعطیل هستند و هم آن‌هایی که در حال بهره‌برداری هستند را با حمایت می‌توان فعال کرد.

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1569902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =