شکاف آموزشی باعث افزایش شکاف طبقاتی می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برقراری آموزش حضوری برای دانش آموزان دوره ابتدایی به خصوص کلاس اولی‌ها اهمیت بسیاری دارد و این موضوع برای تحقق عدالت آموزشی امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده یادگیری نظم و انضباط را به عنوان یکی از کارکردهای مدرسه و آموزش حضوری مطرح کرد.

وی افزود: بچه ها از همان دوران کودکی هنگامی که به مدرسه می روند با بیدار شدن به موقع و در ساعت مشخص، نشستن سرکلاس و خارج شدن از آن با اجازه معلم، وجود ساعت هایی برای درس و ساعت هایی جهت تفریح و مواردی ازین قبیل، نظم و انضباط را فرا می گیرند که موجب عادت به برقراری نظم و انظباط در طول زندگی آنها نیز می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به شکاف آموزشی بین دانش آموزان برخاسته از خانواده های کمتر برخوردار وخانواده های متوسط به بالا اشاره کرد و آن را تهدیدی برای تحقق عدالت آموزشی دانست.

حکیم زاده اظهار داشت: در سال گذشته به دلیل شرایط تحمیلی کرونا و برقراری آموزش از طریق فضای مجازی میزان برخورداری از آموزش موثر و ایجاد شرایط مناسب یادگیری برای دو دسته از دانش آموزان بیش از سایرین فراهم بود. دسته اول دانش آموزان  مناطق روستایی و عشایری که به دلیل جمعیت کم آن ها، کلاس ها به شکل حضوری برگزار شد و دسته دیگر دانش آموزان خانواده های متوسط به بالا  که از سطح سواد موثر و دسترسی به ابزار هوشمند و تمکن مالی برخوردار بودند؛ توانستند به نحوی با جایگزین کردن معلم  فرایند یادگیری را تکمیل کنند.

وی افزود: اما دانش آموزان در مناطق حاشیه شهرها که به علت تراکم بالای جمعیت امکان استفاده از کلاس های حضوری برای آنها فراهم نشد و خانواده ها هم از سطح سواد کافی برخوردار نبودند، متضرر شدند و این موضوع عدالت آموزشی را به شدت تهدید می کند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =