سریال بازگشت به خانه با کارگردانی نکونام

جواد نکونام، سرمربی موفق فصل قبل فولاد خوزستان، پس از تنها چهار هفته از شروع لیگ به این تیم برگشت تا دوباره قطار فولاد را به سمت موفقیت هدایت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جواد نکونام یکی از اولین افرادی بود که به عنوان مربیان نسل جدید وارد گود لیگ برتر شد و توانست طلسم مربیان سنتی را کنار بزند. کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال و بازیکن اوساسونای اسپانیا، کارش در مربی گری را با خونه به خونه بابل شروع کرد اما با وجود کسب نتایج مناسب، خیلی زود از این تیم بر کنار شد تا روی نیمکت دیگر تیم مازنی و البته پر طرفدار یعنی نساجی بنشیند.

نکو توانست پس از سال ها نساجی را به لیگ برتر برساند و با ۳۷ سال سن برچسب جوان ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر را به سینه بزند. در ادامه او برای ماجراجویی بیشتر از شمال به جنوب سفر کرد و روی صندلی مربی گری فولاد خوزستان نشست. جایی که توانست بالاخره امضای خودش در مربی گری را پای موفقیت تیم هایش بیندازد و نشان دهد در این عرصه هم حرف هایی برای گفتن دارد. خروجی اولین فصل حضور نکونام روی نیمکت فولاد خوزستان، ایستادن روی سکوی سوم لیگ برتر و بوسه زدن بر جام قهرمانی جام حذفی بود. او بعد از آن توانست تیمش را در مسیر خوبی قرار دهد و با جذب بازیکنان جوان، تیمی یکدست را روانه آسیا کند اما پیش از شروع فصل بیست و یکم لیگ برتر و بعد از دو فصل حضور در خوزستان، در اقدامی عجیب نکونام از هدایت فولاد کنار رفت که دلیل آن عدم توافق طرفین عنوان شد. با گذشت فقط ۴ هفته از فصل جدید، در حالی که گفته می شد ممکن است کاپیتان اسبق تیم ملی راهی تبریز شود تا هدایت تراکتورسازی را بر عهده بگیرد، او دوباره به فولاد برگشت. در واقع ویسی با دو شکست پیاپی و سپس و یک پیروزی و یک تساوی دوباره چوب امدادی را به کاپیتان سابق تیم ملی تحویل داد.

نکته مهم این است که با وجود از دست دادن تعدادی از بازیکنان فصل گذشته، تیمی که نکونام در اختیار خواهد گرفت، شامل بازیکنانی است که خود او به فولاد آورده و با آنها کار کرده است. بسته بودن پنجره فولاد این حسن را داشته که چهره تازه ای برخلاف سلیقه سرمربی فولاد به این تیم اضافه نشود. تنها خرید فولاد بعد از باز شدن پنجره، حمید بوحمدان بوده که به نظر می رسد خرید او با نظر خود نکونام نهایی شده باشد.

نکته مهم در خصوص حضور مجدد نکو در فولاد، موضوع دستیاران و کادر اوست که باید دید از بین نفرات فعلی کدامیک از فولاد جدا شده و کدامیک کار خود را در کنار این مربی ادامه می دهند.

در هر صورت با حضور مجدد نکونام در فولاد شرایط این باشگاه خوزستان به سیاق قبل بازخواهد گشت؛ تیمی که تغییر زودهنگام را برای کسب موفقیت حتمی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کرده و در نیم فصل البته خود را تقویت خواهد کرد

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1573131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =