۱۴ نفر
۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
کوییک بخریم یا نه؟

با بسته‌ شدن واردات خودرو در سال‌های اخیر و تنوع پایین خودروهای داخلی، در اواخر سال ۹۵، شرکت سایپا تصمیم گرفت تا خودرو جدید خود را با نام کوییک به بازار خودروهای داخلی معرفی و عرضه کند. بسیاری از مردم از طراحی ظاهری خانواده پراید و تیبا خسته بودند و درواقع کوییک توانست شروع طوفانی را در آن زمان داشته باشد.

قیمت کوییک در زمان عرضه، قیمتی کاملا معقول بود که اکثر افراد جامعه توان خرید آن را داشتند. بسیاری از افراد برای انتخاب کوییک، درگیر مقایسه آن با سایر محصولات سایپا می‌شوند و همین مورد ذهن آن‌ها را درگیر، و تصمیم‌گیری را سخت‌تر می‌کند.

در این مقاله برای شما به صورت خلاصه اما مفید، خودروی کوییک سایپا را بررسی می‌کنیم تا با هم متوجه شویم که آیا خرید این خودرو با توجه به قیمت کوییک در بازار فعلی، ارزش دارد یا خیر!. پس اگر شما هم دوست در مورد این محصول سایپا همه چیز را بدانید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

مشخصات و قیمت کوییک

قیمت کوییک مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه بوده است. مخصوصا زمانی‌که به‌دنبال قیمت کوییک کارکرده و دست ‌دوم باشید، با یک معادله چندمجهولی روبه‌رو هستید؛ چراکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد و ... در قیمت ماشین کوییک تاثیرگذارند.

احتمالا زمانی‌که در حال خواندن این مقاله هستید، درگیر مدل‌های مختلف کوییک نیز شده‌اید. موضوع اصلی این مقاله در مورد مدل ساده کوییک است، اما سعی می‌کنیم تا شما را در مورد قیمت کوییک و مدل‌های مختلف آن نیز آگاه کنیم. ابتدا به سراغ بررسی مشخصات فنی خودرو می‌رویم. موتور خودرو کوییک، همانند ساینا و تیبا است که بیشتر آن را با عنوان موتور M۱۵ می‌شناسند. این موتور ۴ سیلندر است و حجم موتور آن، ۱۵۰۳ سی‌سی است. حداکثر قدرت این خودرو، ۸۷ اسب‌بخار است و حجم باک آن نیز ۴۱ لیتر ظرفیت دارد. همان‌طور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، کوییک یک خودرو هاچ‌بک است. جعبه‌ دنده این خودرو، ۵ سرعته دستی است. این نکته را نیز بدانید که مدل‌های اتوماتیک آن نیز در بازار موجود است، اما قیمت کوییک اتوماتیک، بالاتر از مدل ساده آن است. اگر تمایل دارید آخرین قیمت کوییک ۱۴۰۰ را در مدل‌های مختلف مشاهده کنید، روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

کوییک بخریم یا نه؟

حال باید به سراغ امکانات و مشخصات ظاهری کوییک برویم. حتما به این نکته دقت کنید که به‌علت مدل‌های مختلف کوییک، برخی از امکانات روی مدل‌های مختلف آن موجود و برخی ناموجود هستند. از بهترین آپشن‌ها روی کوییک، مانیتور هفت اینچی این خودرو است. این خودرو کروز کنترل، فرمان برقی و دکمه‌های کنترل ضبط روی فرمان را نیز دارا است. با توجه به قیمت کوییک که در بعضی از مدل‌ها بالاتر است، امکاناتی مانند سنسور کنترل فشار لاستیک‌ها، سیستم ورود بدون سوییچ (کی‌لس)، دوربین دنده‌عقب و مسیریاب را نیز در بعضی از مدل‌های این خودرو، مشاهده می‌کنید. همچنین چراغ روز و سیستم هشدار سرقت (با بوق خودرو) و شیشه‌های دودی عقب، در اکثر مدل‌ها وجود دارد و قابل استفاده است. پس یکی از مهم‌ترین عوامل روی قیمت کوییک، همین آپشن‌ها هستند!.

مزایای خودرو کوییک

ابتدا باید این مورد را ذکر کنیم که قیمت کوییک در حال حاضر پایین نیست؛ اما باید به‌اندازه یک خودرو داخلی (غیرلوکس) از آن انتظار داشته‌باشیم. این خودرو دو کیسه هوا (ایربگ) دارد که برای چنین ماشینی کاملا معقول و منطقی است. همچنین سیستم ترمز ضدقفل و سیستم کنترل‌پایداری از مزایای مهم این خودرو هستند که قابل تحسین است. این خودرو در نسخه‌های فول و اتوماتیک، آپشن‌های کامل و زیادی دارد. با توجه به قیمت کوییک اتوماتیک و مزایای آن، خرید و انتخاب کوییک برای بسیاری از افراد در اولویت قرار می‌گیرد. طراحی ظاهری این خودرو در مدل‌های جدید آن، بسیار جوان‌پسند شده و جوانان را به خود جذب کرده‌است.

معایب خودرو کوییک

به‌علت بدنه نسبتا ضعیف این خودرو که در تست‌های تصادف و تصادفات جاده‌ای دیده‌ایم، اصلا نمی‌توان کوییک را یک خودرو ایمن دانست. بسیاری از افراد به‌علت همین ایمنی پایین این خودرو، از خرید کوییک منصرف می‌شوند. پیشرانه ضعیف سایپا کوییک نیز از مهم‌ترین معایب این خودرو است؛ زیرا یک موتور ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ (قدیمی) برای این خودرو با ۸۷ اسب‌بخار بسیار ضعیف است!. طراحی داخلی کوییک جای کار بیشتری دارد و سایپا در حال تلاش است که با ارائه مدل‌های جدید، این مورد را کم‌رنگ‌تر کند و آن را بهبود ببخشد.

کوییک بخریم یا نه؟

خرید کوییک

خرید و فروش کوییک ؛ بازار خودرو کوییک به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. همچنین به‌دلیل این‌که اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید کوییک اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوءاستفاده‌کنندگان از بازار فروش کوییک فراهم شده است.

در این مقاله به‌صورت اجمالی، به مشخصات و ارزش خرید کوییک اشاره کردیم. در مورد مزایا و معایب آن نیز صحبت کردیم تا شما به‌عنوان یک فردی که علاقه به خرید کوییک دارد، به زوایای مختلف آن مسلط شوید. باید گفت که قیمت این خودرو مانند قیمت سایر خودروها در ایران ثابت نیست و هر روز در حال تغییر است. خرید محصولات سایپا در حال حاضر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که می‌خواهند خودرو اول خود را بخرند و یا پس‌انداز زیادی برای خرید خودرو ندارند. حال شما می‌توانید با توجه به توضیحات بالا، تصمیم بگیرید که انتخاب این خودرو برای شما منطقی است یا خیر.

اگر قصد خرید کوییک، یا مشاهده سایر خودروهای مشابه را دارید، همین حالا وارد سایت همراه مکانیک (www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale) شده و از میان خودروهای تضمین شده آن، بهترین‌ها را انتخاب کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1576896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =