خبر خوش نماینده مجلس برای تامین مسکن اقشار ضعیف

تسنیم نوشت: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس آخرین وضعیت اجرای طرح قانون جهش و تولید مسکن را تشریح کرد.

عبدالجلال ایری عضو سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن، گفت: سامانه ثبت‌نام برای جهش تولید مسکن فراهم شده و فراید ثبت‌نام در برخی از استان‌ها و مناطق آغاز شده است و قرار است تا وزیر مرتب در کمیسیون حضور یافته و گزارشی از فرایند اجرای قانون به اعضای کمیسیون ارائه دهد.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شرسازی برنامه 2 ساله خود را در راستای قانون جهش تولید و تامین مسکن به مجلس و کمیسیون عمران ارائه کرده و اقدامات خود را طبق همین برنامه اجرایی پیش می‌برد،  افزود: طبق این قانون، زمین برای اجرای جهش تولید و تامین مسکن رایگان است که در برخی از شهرها زمین برای ساخت آماده است اما در برخی دیگر هنوز زمینی تعیین نشده که در حال بررسی همین مسئله هستیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در استان‌ها و شهرهایی که زمین برای اجرای طرح تعیین شده ثبت‌نام آغاز شده و در شهرهای که زمین تعیین نشده ثبت‌نام نیز انجام نشده که همین مسئله ابهاماتی را به وجود آورده که انتظار داریم وزارتخانه به جد این اقدام را در تمامی شهرها انجام دهد.

ایری با اشاره به میزان سود وام‌های در نظر گرفته شده در این قانون، اظهار کرد: در قانون جهش تولید مسکن وام‌هایی با سود 5 درصد که از طرف صندوق پیشبینی شده در قانون و هم بانک به اقشار ضعیف در دهکهای یک الی 3 پرداخت خواهد شد.

وی اظهارکرد: اعضای کمیسیون عمران از بعد نظارتی و به عنوان کمیسیون تخصصی پیگیر اجرای قانون جهش تولید مسکن هستند تا این قانون به درستی اجرا شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: امیدواریم با تصویب و اجرای دقیق طرح جهش تولید مسکن تعادلی در عرضه و تقاضای مسکن و در نتیجه شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم.

۲۳۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =