روشنایی معابر شهری در قزوین تعدیل می شود

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف و عبور از پیک زمستان، روشنایی معابر شهری در قزوین تعدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ یوسف اینانلو، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ برق استان قزوین در خصوص ضرورت فرهنگ سازی و مدیریت مصرف برای جلوگیری از خاموشی در پیک بار اظهارکرد: تعدیل روشنایی معابر داخل شهری و جاده های بین شهری، فرهنگ سازی مصرف بهینه برق در راستای عبور از پیک بار زمستان ۱۴۰۰ صورت می گیرد.

اینانلو بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرما ، احتمال می رود تامین گاز نیروگاه‌های تولید برق با مشکل مواجه شود و علیرغم اقدامات وزارت های نفت و نیرو جهت تامین سوخت جایگزین، احتمال کاهش تولید برق وجود دارد واگر اقدامات پیشگیرانه صورت نگیرد، قطع برق دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که برای مدیریت مصرف می توان انجام داد تعدیل شبکه روشنایی معابر شهری و بین شهری است که در این راستا برنامه هایی در شرکت توزیع نیروی برق استان پیش بینی شده است.

اینانلو تصریح کرد: جهت تعدیل چراغ های روشنایی معابر مقرر شده تا در بلوارها چراغ ها یک در میان و به صورت زیگزاگی روشن شود.

وی اضافه کرد: البته این طرح در مناطق پرتردد و حادثه خیز مانند میادین، دور برگردانها و چهار راهها اجرا نمی شود و روشنایی این مناطق مانند گذشته به صورت کامل برقراراست.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در این عرصه در استان ظرفیت تعدیل 5 مگاوات مصرف برق وجود دارد که در این راستا با تعدیل روشنایی پارکها با همکاری شهرداری ها و دهیاری ها می توانیم یک مگاوات برق صرفه جویی کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه روشنایی معابر شهری هم 300 کیلووات ظرفیت صرفه جویی وجود دارد که این کار در اجرای طرح محقق می شود.

اینانلو اظهارکرد: مصرف چراغ های نصب شده در هر پایه معابر روشنایی که در بلوارها نصب شده معادل یک واحد مسکونی است که در حال حاضر ۲۵۰۰ پایه برق ۱۲ متری در مناطق شهری نصب شده که یک در میان شدن روشنایی آنها ( ۱۲۵۰ پایه روشنایی معابر)حدود یک مگاوات برق را از مسیر مصرف خارج کرده و صرفه جویی کنیم.

وی گفت: ازشهروندان استان انتظار داریم در مصرف گاز در آستانه فصل زمستان حتما صرفه جویی کنند تا سوخت بیشتری به نیروگاه شهید رجایی قزوین اختصاص داده شده و شاهد کاهش تولید انرژی در نیروگاه نباشیم.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: صرفه جویی در مصرف گاز و برق موجب تامین پایدار انرژی شده و می توانیم به مردم اطمینان دهیم در صورت مدیریت مصرف از پیک زمستان هم بدون خاموشی عبور کنیم.

اینانلو اضافه کرد: مصرف پیک تابستان در استان قزوین ۹۳۰ مگاوات بود و در پیک زمستان پیش بینی می شود 650مگاوات مصرف داشته باشیم که با صرفه جویی 10 درصدی می توانیم از این پیک بدون خاموشی عبور کنیم.

وی بیان کرد: خاموش کردن چراغ های اضافی در خانه، استفاده نکردن از روشنایی نماهای ساختمان، خاموش کردن چراغ روشنایی اتاق ها در ادارات پس از ساعات تعطیلی، استفاده نکردن از لوازم خانگی پر مصرف مانند اتو، لباسشویی و سشوار در ساعات پیک مصرف است.

اینانلو تصریح کرد: خاموش کردن تابلوهای تبلیغاتی در روز و نیز خاموش کردن روشنایی معابر در پارک ها بعد از ساعت 12 شب از دیگر اقداماتی است که می تواند به مدیریت مصرف کمک کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =