خصوصیات بهترین تولیدکنندگان انواع میز و صندلی و مبلمان اداری

مبلمان و میز و صندلی اداری باید به صورتی باشد که مشکلات جسمانی و فیزیکی برای افراد به وجود نیاورد . تولید گنندگان باید بر اساس اصول دکوراسیون و با توجه به ساختار  بدن انسان یک محصول خوب را ارائه‌ دهند .

میز و صندلی و مبلمان اداری :

در دنیای امروزی اکثر کارها در ادارات و به وسیله کارمندان انجام می پذیرد . کارمندان ساعات طولانی پشت میز کار خود و بر روی صندلی می‌نشینند ، از این رو وجود مبلمان و میز و صندلی‌های مناسب جزء لاینفک هر اداره ای محسوب می‌شوند . مبلمان و میز و صندلی‌های نامناسب در ادارات می‌تواند به کمر و ستون فقرات و در کل به سلامت بدن کارمندان آسیب جدی وارد کند .

میز و صندلی‌های اداری باید ساده باشند و بر اساس اصول ارگونومیک تولید شوند تا کارمندان و کارشناسان کارایی بالاتری داشته باشند .

آرگونومیک یعنی هر کاربر با توجه به ویژگی‌های فیزیکی و نوع نیازهای خود بتواند بهترین بهره را از محصول مورد نظر ببرد و عوامل بسیاری سبب می‌شود تا مبلمان و میز و صندلی‌های اداری یک ابزار کلیدی و مهم برای کارهای اداری محسوب شوند و از بروز بسیاری از مشکلات جسمانی مثل خستگی های عضلانی و دردهای اسکلتی ستون فقرات و.... جلوگیری می‌کنند و یا بعضاً این ناراحتی‌ها را کاهش‌ می‌دهند .

از این رو برآنیم تا اطلاعاتی را در این مورد برای خرید اصولی و راحت میز و صندلی و مبلمان های اداری با شما در میان بگذاریم .

مبلمان اداری خوب و استاندارد می تواند در کارایی هرچه بهتر کارکنان و همچنین دید بهتر مدعوین برای انجام امور و سفارشات به کار بیاید. یکی از حسن های مبلمان اداری استاندارد نرساندن آسیب به بدن و جسم است زیرا یک مبل استاندارد دارای ویژگی های بسیاری است. در نتیجه خرید یک ست کامل مبلمان اداری بسته به نیاز و نوع کاربری شما انتخاب می شود و چینش آن بسته به سلیقه شماست که این چیدمان و طراحی دکوراسیون خود یک هنر محسوب می شود. شما برای انتخاب یک ست کامل از مبلمان اداری می بایستی به نکاتی توجه داشته باشید که ما در این مطلب به آنها می پردازیم و شما را آگاه می سازیم تا انتخابی درست و خریدی مطمئن داشته باشید.

اصولی که یک تولید کننده برای ساخت  میز و صندلی باید رعایت کند به شرح زیر می باشد :

ویژگی‌های میزهای اداری ارگونومیک :

میزهای اداری در انواع متفاوتی وجود دارند و باید متناسب با شغل هر کسی خریداری شوند .

  • میزها هرچقدر با مواد اولیه مرغوب ساخته شده باشند ، به همان مقدار دوام بیشتری خواهند داشت. اگر میز با MDF مرغوب ساخته شده باشد ، راحت‌تر می‌تواند وزن کامپیوتر و سایر وسایل اداری را تحمل کند و باید جا برای ماوس و کیبورد روی میز مشخص شده باشد تا کارمندان آسان‌تر بتوانند فعالیت کنند .

خصوصیات بهترین تولیدکنندگان انواع میز و صندلی و مبلمان اداری

  • اگر یک میز اداری بر اساس اصول دکوراسیون و بر اساس ساختار بدن انسان طراحی شود ، مشکلات جسمانی و فیزیکی برای کارمندان بوجود نمی‌آورد و کارکنان هر اداره با کارایی و سلامت بیشتری به کار خود می پردازند.
  • در میز اداری نباید از فلزات تیز و برنده استفاده شود .
  • نورپردازی در میزهای اداری باید به گونه ای تعبیه شده باشد که کاربر به راحتی بتواند روی میز کار خود فعالیت روزانه را انجام دهد .

ویژگی‌های صندلی‌های اداری ارگونومیک :

  • محل نشستن و کفی صندلی باید دارای طول و عرض مناسبی باشد . معمولاً عرض از ۴۳ تا ۵۱ سانتیمتر مناسب است و همچنین منظور از طول صندلی از جلو تا عقب صندلی است ، باید برای راحتی کاربر بین ۵ تا ۹ سانتیمتر فاصله از پشت زانوها تا جلوی نشیمنگاه در نظر گرفت .
  • محافظت از ستون مهره ها و گودی کمر در صندلی‌های اداری اهمیت فراوانی دارد و نشستن طولانی مدت بدون محافظت می‌تواند منجر به تخت شدن گودی کمر شود و ستون فقرات را با مشکل مواجه می‌کند. پس یک پشتی مناسب در صندلی باید قابلیت تنظیم و یک مکانیزم قفل در همان زاویه داشته باشد .
  • ارتفاع در صندلی اداری باید به راحتی قابل تنظیم باشد. بهترین قطعه برای تنظیم ارتفاع ، پیستون گازی پنوماتیک است . بهترین اندازه ارتفاع نشیمنگاه در یک صندلی استاندارد باید بین ۴۰ تا ۵۳ سانتی متری از کفی باشد که برای بیشتر افراد ، قابل استفاده باشد . ایده آل ترین حالت نشستن به اینگونه است که رانها کاملاً افقی و ساعد دست ها هم‌ سطح میز کار باشند .

خصوصیات بهترین تولیدکنندگان انواع میز و صندلی و مبلمان اداری

  • پشتی یا تکیه گاه یک صندلی ارگونومیک باید ۳۰ تا ۴۸ سانتیمتر باشد. بهتر است تکیه گاه از نشیمنگاه جدا باشد و زاویه آن قابل تنظیم باشد . این قسمت حتماً باید به فرم طبیعی کمر انسان و با توجه به انحنای ستون فقرات طراحی شده و قابل تنظیم باشد و از قفل برای ثابت کردن فرم صندلی باید استفاده شود .
  • تشک باید ضخامت کافی داشته باشد تا کاربر از نشستن های طولانی خسته نشود و روکش صندلی باید پارچه ای باشد که موجب عرق کردن پشت کمر شخص نشود و قابلیت تهویه داشته‌ باشد .
  • در صندلی‌های اداری مناسب باید یک مفصل گردش برای اتصال پایه به نشیمنگاه وجود داشته باشد که به راحتی بچرخد و کاربر بتواند بدون کشیدن بدن خود به تمام زوایا و نواحی میز کارش دسترسی داشته باشد .

کلام اخر:

همانطور که ذکر کردیم ، اگر قصد خرید میز و صندلی و مبلمان اداری دارید ، قبل از خرید به مطالبی که گفته شد دقت کنید و نسبت به محصولی که نیاز دارید اطلاعات کامل و دقیقی کسب‌ کنید . ارگونومیک بودن ، ابعاد ، راحتی ، پارچه و خیلی از موارد دیگر را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بدون هیچ دغدغه ای به فعالیت خود در جامعه ادامه دهید و محصولی را خریداری کنید که به بدن شما آسیبی وارد نکند و مهم ترین رکن زندگیتان را سلامتی خود در نظربگیرید . ما به شما توصیه می‌کنیم برای خرید محصولات اداری استاندارد مطابق با استانداردهای جهانی به سایت https://chidemanbartar.com/ مراجعه فرمایید .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =