هشدار مهم هواشناسی برای مرزهای شرقی کشور

ایسنا نوشت: مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه‌ای جوی که به صورت وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید است فعالیت خود را از صبح فردا در استان شروع می‌کند و تا پایان روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی سیستان و بلوچستان برای روزهای پایانی هفته، با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی و جنوب استان از سمت جنوب غرب خواهد بود، ادامه داد:  منطقه اثر این مخاطره در روز پنجشنبه غرب زاهدان و شهر نصرت آباد خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین این سامانه در روز جمعه شهرهای زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، گلشن و شمال بزمان را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: با توجه به احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید به ویژه در محور نصرت آباد- بم و بزمان- بم و احتمال سقوط اشیا از ساختمان‌های در حال ساخت، توصیه می‌شود ترددهای جاده‌ای در مناطق ذکر شده با احتیاط انجام شود؛ همچنین از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال نیز پرهیز شود.

حیدری گفت: جمعه شب و صبح شنبه در پی وزش باد متوسط شمالی و کاهش نسبی ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در نیمه شمالی استان رخ خواهد داد. فردا در سطح استان افزایش ابر خواهیم داشت و جمعه بعد از ظهر و شب نیز در نواحی شمالی و نوار غربی شرایط برای بارش پراکنده باران مهیا است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =