استفاده از تجهیزات جنگی برای امدادرسانی در زمان صلح/راه‌اندازی جاده جدید دهق و میمه توسط ارتش

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد، چهار محال و بختیاری گفت: ‏تجهیزاتی که در میدان نبرد به کار می رود در زمان صلح می تواند با یک تغییر جزیی به یک واحد و یگان بلیات برای کمک به مردم تبدیل شود و ‏تجهیزات مهندسی زمان جنگ حتی یک تانک نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، امیر سرتیپ دوم محسن آذر افروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع گزارش محرومیت زدایی و جهادی نزاجا در سالهای گذشته اظهار کرد: ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران ضمن رسیدگی به وظایف اصلی خود، در زمینه محرومیت زدایی نیز فعالیت های موثری دارد.

 ‏وی با بیان اینکه همه نهادهای کشور فعالیتهای موثر خود را در این زمینه دارند، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا بر وظیفه ذاتی که در قانون برای وی مشخص شده است و بنا بر شعار همیشگی خود یعنی «ارتش فدای مردم» در این زمینه فعالیت دارد و تمرکز فعالیت های محرومیت زدایی را با محوریت اصفهان در نظر گرفته است.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهار مختلف و بختیاری تاکید کرد: ‏ارتش جمهور اسلامی ایران از بازوهای قدرتمند نظام است که در عرصه های پر فراز و نشیب کشور در دوران جنگ و بعد آن فعالیت های موثری و بی بدیلی در کارنامه خود با عملکردی درخشان دارد.

وی ادامه داد: کشور ایران از شرایط اقلیمی خاصی برخوردار است و بلایای طبیعی در آن زیاد رخ می دهد، از سویی در شرایط بیماری کرونا که خسارت‌های زیادی به کشور وارد می کند ارتش در بخش های مختلف به ویژه نیروی زمینی با هدف کمک رسانی فوری، مدیریت بحران این وقایع را زیر نظر دارد و در صحنه عمل همانند دفاع مقدس حضوری از جان گذشته دارد.

امیر آذر افروز با بیان اینکه ‏ارتش ضمن اجرای ماموریت اصلی خود که ایجاد حصارامن برای کشور است وظیفه دوم خود را در راه حفظ و کمک به مردم گرفتار چه در بحث بلایای طبیعی و چه بیماری همه یر انجام وظیفه می دهد، بیان کرد: همه این مجاهدت ها خالصانه و بی ادعاست.

وی اضافه کرد: ‏بیماری کرونا در دوسال اخیر از شاخص ترین بلایا در جهان بوده است و از روز اول همه نیروهای نظامی ایران از سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و غیره فعالیتهای ویژه در سطح کشور به ویژه اصفهان انجام دادند.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان گفت: ارتش ‏علاوه بر اینکه در مرزها حضوری فعال داشته و از فواصل دور از مرزها امنیت را برقرار می کند هر جا کمک لازم باشد بی دریغ و فی الفور وارد عمل می شود و بر این اساس ‏بخش مدیریت و فرماندهی محرومیت زدایی در ارتش سرافراز شکل گرفته است تا در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه ‏تجهیزاتی که در میدان نبرد به کار می رود در زمان صلح می تواند با یک تغییر جزیی به یک واحد و یگان بلیات برای کمک به مردم تبدیل شود، گفت: خودروهای بی آرتی دو زیست در زنان سیل به سیستان اعزام و برای جابجایی مردم کمک شایانی کرد و یگانه‌ای دیگر نیز به همین شکل وارد عمل شدند.

 ‏امیر آذر افروز با بیان اینکه در واقع ‏تجهیزات مهندسی زمان جنگ حتی یک تانک می تواند در این زمینه کمک کننده باشد، ابراز کرد: امروز کشور به واسطه خشکسالی در شرایط خاصی است و ارتش در مناطق محروم کارهای خاصی انجام داده است.

وی گفت: ‏ارتش در کنار سایر ارگانهای کشور برای پشتیبانی قرار دارد و هر گاه نهادی نیاز به کمک رسانی داشته باشد بی درنگ پاسخ داده خواهد شد.

امیر سرتیپ دوم آذرافروز با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نزاجا در اصفهان تشکیل و نسبت به کمک به محرومان برنامه‌ریزی جدی را داشته است، گفت: تجهیزات زیادی در این زمینه در دست ارتش است که امروز به عنوان امدادرسان به مردم و دیروز به عنوان راهگشا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

وی با بیان اینکه مأموریت‌های ارتش از نوع رزمی و غیر رزمی برای دیده شدن نیست، گفت: نیروهای ارتش در نهایت خلوص به مردم خدمت می‌کنند و هر گونه نیازی را از هر نقطه‌ای در کشور پاسخگو هستند.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در خصوص کمک متخصصان پزشکان و بهیاران ارتش به کادر درمان گفت: در نیروی زمینی فراخوانی زده شد که نیروها ابتدا به صورت داوطلبانه حضور یابند و پس از آن نیز تقسیم بندی انجام شد و بر اساس نیاز نیروها به محل مورد نیاز اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برای مثال در اوج گیری کرونا در سیستان و بلوچستان کادر درمان دچار چالش جدی شدند، گفت: ما حداقل ۴۰ نفر در یک پرواز از ارتش اصفهان برای این شهرستان اعزام شدند که کادر پزشکی از جمله پزشک و پزشکیار بود که به این منطقه اعزام شدند.

امیرسرتیپ دوم آذرافروز افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی در مقاطع بحرانی از ما تقاضای نیرو کرد، که در اصفهان بیشتر نیروهای انتظامات را نیاز داشتند اما در دیگر شهرستان‌ها از جمله شاهین شهر، کاشان، شهرضا و بخشی از اصفهان نیروهای خدمات بهیاری حضور تمام قد داشتند.

وی تصریح کرد: پزشکان و پزشکیاران مادر مرکز واکسیناسیون ارتش در خیابان صفه  همچنان فعالیت دارند و در کنار کادر درمان هستند.

وی با بیان اینکه در اصفهان نیز مناطق محروم وجود دارد، گفت: ما در این زمینه درخواستی نیز از برخی از مسئولان داریم، برای منطقه نصر آباد ما جاده‌ای را به صورت کمربندی راه‌اندازی کردیم وبرق رسانی به برخی از مناطق را نیز دنبال کرده‌ایم.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه تهدیدها علیه کشور نه تنها کم نشده بلکه زیاد هم شده است، افزود: تاکتیک و تکنیک دشمن دائم تغییر می‌کند و از این رو ما نیز همواره به دنبال بروزرسانی آموزش‌ها هستیم و به خوبی با دشمن مقابله کرده‌ایم.

وی با اشاره به راه‌اندازی جاده جدید دهق و میمه گفت: ارتش این امر را اجرایی کرده است و با این اقدام مسیر کسانی که از تهران قصد رفتن به خرم آباد را دارند ۹۰ دقیقه کاهش می‌یابد و این امر بسیار مهم است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =