چاینادیلی: تحریم‌های ایران باید لغو شود چون آمریکا مقصر است

با شروع دوباره مذاکرات برای بازیابی توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران، به علت تمایل شدید ایران و امریکا برای نجات توافق هسته ای، فرصتی برای موفقیت گفتگوها فراهم شده است.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه چاینا دیلی در گزارشی نوشت: خواسته هیئت مذاکره کننده جدید ایران برای بازگشت به توافق هسته ای، برداشته شدن همه تحریم های امریکا به شکلی مطمئن و دادن تضمین برای خودداری از خروج دولت بایدن و دولت های آینده امریکا از توافق هسته ای است.

آمریکا مسئول اصلی شکست توافق هسته ای است، به همین علت، برای نشان دادن حسن نیت خود، باید همه تحریم های اعمال شده علیه ایران و اشخاص ثالث را لغو کند.

ایران نیز باید به تمامی تعهدات توافق شده پیشین خود در قرارداد ۲۰۱۵، عمل کند.

 برداشته شدن تحریم های صورت گرفته بر ضد ایران، می تواند نشان دهنده حسن نیت دولت آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای بین المللی باشد.

همچنین، این مسئله می تواند موجب کاهش تنش بین جمهوری اسلامی ایران و امریکا و حتی همکاری ایران در کنترل قیمت جهانی نفت خام شود. آمریکا می خواهد با کاهش قیمت نفت خام، تورم شدید خود را کاهش دهد.

اگر هیئت های ذینفع در مذاکرات کنونی  از خود حسن نیت و روحیه ای سازنده نشان دهند، همچنان امیدی برای ثمربخش بودن مذاکرات وجود خواهد داشت.

شرایط موجود بسیار حساس و شکننده است، به همین علت، برای رسیدن به توافق و دستیابی به نتیجه ای سازنده، داشتن رویکردی صادقانه توسط طرفین مذاکره کننده بسیار حیاتی است.

آغاز دوباره مذاکرات وین، نتیجه تلاش های دیپلماتیک است. این امر نشان دهنده خواسته مشترک طرفین برای رسیدن به توافقی هم راستا با انتظارات جامعه بین الملل است. نباید با مطرح ساختن خواسته هایی غیرقابل اجرا و سخت گیری های افراطی، فرصت بدست آمده را از دست داد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    48 5
    همان ترامپ برای ما بهتره برجام رو آتش بزنید و خیمه شب بازی و شل کن سفت کن رو تموم کنید
    • عبد رضا IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      9 8
      ما ملتی نیستیم که با حقی که حقی مه ازمون دزدیدن با دادن حق دیگمون پس بگیریم. یارو اومده ماشینت رو دزدیده میگه اگر میخوای بهت پس بدم باید دو دانگ خانه ات رو به نامم کنی!! قبول می کنی؟! بی دلیل شدید ترین و بی رحمانه ترین تحریم ها رو بستند به ملت ایران حالا با پر رویی می گن اگر خلع سلاح بشیدمثل موش بشینید کنار تحریم ها رو بر می داریم!!
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    8 1
    به هر حال بایستی هوای کشورهای تحت نفوذش را داشته باشد تا بتواند امتیاز بگیرد.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    11 1
    چین و روس هم تا ی جایی حمایت میکنن اما پای منافع ملی بیاد از مردم خودشون حمایت میکنن نه از کشور دیگه بر عکس اینها
  • هوی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 8
    باریکلا احسنت!این مورد کسی نمیدونست خوب شد شما گفتین؟حالا بفرمایید سر صف وایسیم یا کارت نوبت بگیریم...عموجون معلوم سر تو آخوره وخبره از هیچی نداری...داریم از ناراحتی وبدبختی دق میکنیم.شما مقصر تعیین نکن شما از ما نکنین سیاستمداراهای ما میدنن چه کنن....واه
    • Reza IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      1 0
      کی بود کی بود من نبودم بازی در نیارین چشمهایمان را ببندیم تا سختی حل مسئله رو حس نکنیم خوبه والا😊🙈🙈🙈🙊
  • میرزا IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    7 5
    ایران روی برداشته شدن تحریم پافشاری می‌کند و می‌خواهد ک لغو و اجرایی گردد ک حقش است و براش منفعت دارد اما امریکا بر روی برداشته نشدن تحریم پافشاری نیکند ک ظالمانه و غیر قانونی است و سودی هم براش ندارد. حالا مطابقت کنید ک‌حق با کیست
  • م ع IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 3
    سیاستمداران ما باید الویت ها را مد نظر قرار دهند در مورد برجام با توجه به وضعیت تورم بالای ۵۰ درصد در ایران لذا در جلسات مربوط به بحث برجام یک جاهایی می شود در سیاست خارجه کوتاه آمد ولی در خصوص بحث موشکی تا ۷۰ ،۸۰ درصد مقاومت کرد و ایستادگی کرد و حال باید دید رفاه و آسایش مردم ایران مهم است و یا سیاست‌های غلط فرامنطقه ای (چراغی که به خانه رواست دلار و رفاه و آسایش به بیگانه حرام است)
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 4
    تا امتیازی ندهی امتیازی بدست نخواهی آورد باید دوطرفه باشد
  • حسین IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    6 4
    فقط برای جلوگیری از خروج مجدد آمریکا از برجام یک راه حل دارد و آن اجازه دادن به شرکتهای آمریکایی در بازار ایران جهت سرمایه گذاری است.چون کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا احتیاج به حمایت این شرکتها دارند .با توجه به ذی نفع بودن در ایران .کاندیداها نمی توانند از خروج آمریکا از برجام سخن بگویند
  • ناشناس IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 0
    خسته شدیم از این مذاکراتتون .بابا مگه هرجوری که دوس دارید پیش نرفتید
  • ناشناس IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    3 4
    بهتر امتیاز الکی ندید و مردم دوباره بیچاره و وضع ازاین بدتر کنید خواهشا کاری نمیشه کرد..مذاکره نکنید ....اخه با کسانی که تشنه خون ما هستند مگه مذاکره فایده ای هم دارد فقط آنها میخواهند جلوی پیشرفت مارا بگیرند
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 0
    تا ایران تمام خواسته‌های آمریکا و اروپا را مو به مو اجرا نکنه و تعهد نده نه برجام احیا میشه نه تحریمی برداشته خواهد شد،، خواهشاً از خواب غفلت بیدار بشید........
  • علی صفاریی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 0
    بارها و بار ها حضرت امام (ره) و رهبر انفلاب فرمدن مشکل امریکا با اسلام و جمهوری اسلامس است نه چیز دیگر وهدفش نابودی حکومت و ملت ایران است نه چیز دیگری همه تلاش و بهانه جویی هم برای نابودی ایران است